Személyautó és transzporter abroncsok

stage_image

Sajtószolgálat

Rekordévet zárt tavaly a hazai gumiabroncs-piac

01/02/2016
  • Közel 2,4 millió új gumiabroncsot értékesítettek hazánkban a gyártók
  • Egyre több vásárló az interneten is tájékozódik a gumiabroncsok áráról
  • Az enyhe decemberi időjárás miatt mérsékelt ütemben nőtt a téli abroncsok eladása

2015-ben gyártói oldalon a személygépjármű-gumiabroncs piac 1,6%-os növekedést ért el a 2014-es évhez képest. „Idények tekintetében a nyári gumiabroncsok forgalma 2,7%-kal, a téli gumiabroncsoké pedig 0,2%-kal nőtt. Éves visszatekintésben tehát elmondható, hogy a közel 2,4 milliós darabszámmal a piac gyártói eladások tekintetében rekord évet zárt az elmúlt hét év tükrében”, nyilatkozta Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója.


Nőtt a nyári gumiabroncsok értékesítése

A nyári gumiabroncsok esetében a legolcsóbb termékek (Budget) kategóriája 10%-kal, a középkategóriás márkák (Quality) 6,5%-kal bővültek, de a prémiumkategória 7,2%-os csökkenéssel zárta az évet. Végeredményként a gyártói oldalon 2,7%-kal bővült a forgalom. „Ha a forgalmat szegmensek alapján vizsgáljuk, akkor összességében elmondható, hogy a kishaszongépjármű-gumiabroncsok értékesítése jelentősen, mintegy 3,7%-kal növekedett. A személyabroncsokból is 3%-kal többet vásároltak a kereskedők, a 4x4-es abroncsok értékesítése pedig megegyezik a 2014-es év eredményeivel”, tette hozzá Rábai Dániel.

A piaci visszajelzések alapján a kereskedők értékesítésének bővülése a nyári gumiabroncsok esetében meghaladta a gyártók eladásainak növekedését, így a kereskedők szinte kivétel nélkül alacsony nyári gumiabroncs-készletekkel zárták a tavalyi évet.

Ha keréktárcsa-átmérő szerinti bontásban nézzük a nyári gumiabroncsok piacát, akkor csak néhány méret (14, 16 és 18 col) tudott 3-4%-os növekedést elérni 2014-hez képest. Kategóriák szerinti bontásban elmondható, hogy a prémiumkategóriában csak a 18-19 col, a középkategóriában csak a 15-16 col átmérőjű termékek eladása növekedett, de az alsókategóriában minden méret meghaladta a tavalyi darabszámot 13-18 col között.

 

Nőtt a piac, de kevesebb prémiumkategóriás téli gumiabroncs fogyott

Téli abroncsok tekintetében a gyártók értékesítése az alsó Budget-kategóriában 10,7%-kal, a közép Quality-kategóriában 8,9%-kal bővült, ellenben a felső Premium-kategóriában 18%-os csökkenés volt tapasztalható. Ezek alapján összességében megállapítható, hogy a gyártók forgalma 0,2%-kal nőtt.

A teljes gyártói piacot vizsgálva a nyári termékekhez hasonlóan a téli kishaszongépjármű-abroncsokból is nagyobb mennyiség – 2014-hez képest 4,2%-os növekedés – kelt el, és a téli 4x4-es abroncsok eladása egészen elképesztő mértékben, 38%-kal bővült. Ellenben a személyabroncsok tekintetében a gyártók 2,1%-os csökkenést tapasztaltak. „A téli szezon az enyhe ősz ellenére jól indult, de a decemberi, az évszakhoz képest szokatlanul enyhe időjárás miatt néhány kereskedő az előző évihez képest magasabb készlettel zárta az évet. Ezeknél a viszonteladóknál a raktáron lévő abroncsok mennyisége már csak igen kemény tél esetén csökkenhet átlagos szintre február végéig”, magyarázta a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója.

2014-hez képest a téli gumiabroncsok esetében az UHP szegmens, azaz a 17 col és az annál nagyobb átmérőjű abroncsok darabszáma 19%-kal növekedett. Kategóriák szerinti bontásban 17-22 col átmérő között a prémium abroncsok mennyisége, 14 és 16-18 col között a középkategóriás termékek darabszáma tudott növekedni, azonban az alsókategóriás gumiabroncsok csak a 14 és a 17 colos méretben tudtak pluszban zárni.

Kapcsolat
Musztrai Ferenc

marketingvezető

Continental Hungaria Kft.

2040 Budaörs, Távíró köz 2-4.

+36 23 511 703

+36 23 511 719

Kapcsolat
Kacsó Dániel

marketing és PR koordinátor

Continental Hungaria Kft.

2040 Budaörs, Távíró köz 2-4.

+36 23 511 183

+36 23 511 719

A legteljesebb felhasználói élmény érdekében oldalunkon cookie-kat használunk. Részletes leírást itt talál