Személyautó és transzporter abroncsok

stage_image

Sajtószolgálat

Az autósok jelentős része előítéletesen viselkedik a többi járművezetővel szemben

10/02/2016
  • Az autósok egyharmada előítéletek alapján hozza meg a döntést
  • Tízből hat autós felhúzza magát, ha az előtte haladó autón kedvenc csapatának rivális matricáját pillantja meg
  • Az autósok kétszer akkora valószínűséggel nem engednek be maguk elé valakit egy kereszteződésben, ha az drága autóban ül

Egy nemrég közzétett tanulmány szerint több mint 16 millió brit autós ítéli meg a többi közlekedőt autója színe, típusa vagy akár tisztasága alapján, sőt ezek a tényezők befolyásolják azt is, hogy hogyan viselkednek a közutakon. A britek nagyjából 45%-a vezet előítéletesen. A Continental számára készült kutatás szerint akár egyetlen, a lökhárítóra ragasztott matricán is múlhat, hogy előzékenyen vagy agresszíven lépnek-e fel a többi autóssal szemben. A felmérésben megkérdezett 2.000 autós több mint egyharmada vallotta be, hogy az előítéleteik hatással vannak rájuk vezetés közben, melynek eredményeként akár vakmerőbbé is válhatnak.

 

„Az intenzív és folyamatos figyelem kulcsfontosságú a közlekedésbiztonság szempontjából. Ez a tanulmány része annak a törekvésünknek, hogy biztonságosabbá tegyük a vezetést, és megpróbáljuk megérteni a közlekedők viselkedésének okait”, nyilatkozta Mark Griffiths, a Continental angliai sajtószóvivője. A felmérés arra is felhívta a figyelmet, hogy az autósok kétszer akkora valószínűséggel nem engednek maguk elé valakit egy kereszteződésben, ha az drága autóban ül, mert azt gondolják, hogy az illető túl sokat képzel magáról. A leggyakoribb ok mások nem beengedésére azonban az, ha az illető kézben tartott mobiltelefont használ.

 

Nem szeretik a riválisokat

A kutatásból kiderült, hogy tízből hat autós képes olyasmin is felhúzni magát, ha például a másik autón a kedvence riválisának számító sportklub, vagy bármilyen, általa kevésbé fontosnak tartott ügy vagy szervezet támogatására biztató matricát lát. Riasztó adat, hogy a sofőrök 34%-a olyan, teljesen jelentéktelen dolog miatt is képes változtatni a vezetési stílusán, mint az, hogy valakinek mennyire tiszta az autója. A brit autósok ugyanakkor nem izgatják magukat amiatt, hogy mások mit gondolnak az autójukról. „Noha a megkérdezettek fele számít előítéletekre, hétből csak egy autós nyilatkozott úgy, hogy ez befolyásolja a választását. Biztató megállapítása a tanulmánynak, hogy az autósok 27%-a igyekszik udvariasan viselkedni azokkal szemben, akik ugyanolyan márkájú és típusú autót vezetnek, mint ők”, tette hozzá a szóvivő.

 

Megosztóak a hibrid és az elektromos autók

Megoszlanak a vélemények a hibrid és elektromos meghajtású autók tulajdonosairól. Háromból egy autós helyesnek tartja, hogy környezetvédelmi szempontokat is figyelembe vesznek, de ugyanekkora arányban tartják az ilyen autók vezetőit „önelégültnek” vagy „mániás környezetvédőknek”. „Az embereknek jogukban áll véleményt formálni másokról a megjelenésük vagy bármi más alapján, de veszélyes lehet, ha ez agresszívebb vezetést eredményez az utakon”, hívta fel a figyelmet Mark Griffiths.

 

A Continental álláspontja szerint a közlekedésbiztonság szempontjából fontos kiemelt figyelmet fordítani az autók, valamint a gumiabroncsok megfelelő állapotára. Emellett a vállalat inkább a szabálykövető magatartásra és a biztonságos közlekedés feltételeinek betartására ösztönzi azon autósokat, akik hajlamosak elveszni bizonyos másodlagos részletekben.


Kapcsolat
Musztrai Ferenc

marketingvezető

Continental Hungaria Kft.
2040 Budaörs, Távíró köz 2-4.

+36 23 511 703

+36 23 511 719

Kapcsolat
Dr. Fodor Mónika

szenior marketing és PR koordinátor

Continental Hungaria Kft.
2040 Budaörs, Távíró köz 2-4.

+36 23 511 713

+36 23 511 719

Letöltések

A legteljesebb felhasználói élmény érdekében oldalunkon cookie-kat használunk. Részletes leírást itt talál