Személyautó és transzporter abroncsok

stage_image1_lg

Technológia

Egyéb szempontok

Méretnövelés

A méretnövelés a jármű testreszabásának egy lehetősége, amelynek az a lényege, hogy kisebb magasság-szélesség arányú abroncsokat szerelnek fel szélesebb és nagyobb átmérőjű keréktárcsákra. A méretnövelés során felhasznált abroncsok esetében fontos betartani a következőket:

1. Terhelési index: a gyárilag felszerelt abroncsok terhelési indexével egyenlőnek, vagy annál nagyobbnak kell lennie.

2. Légnyomás: soha ne használjon a gyártók által előírt értéknél alacsonyabb abroncsnyomást. Mindig tartsa meg az első és hátsó tengely abroncsainak levegőnyomása közötti arányt. Ezzel kapcsolatosan további információt – például szokványos terhelhetőséggel rendelkező abroncsok cseréje extra terhelhetőségű (erősített oldalfalú) abroncsokra – lentebb talál.

3. Sebességindex: a gyárilag felszerelt nyári abroncsok sebességindexével egyenlőnek vagy annál nagyobbnak kell lennie, de téli abroncsok esetében megengedett az alacsonyabb sebességindexű gumiabroncsok használata.

4. Gördülési kerület: maradjon a lehető legközelebb a gyárilag felszerelt abroncsok gördülési kerületéhez.

5. Abroncs-keréktárcsa kombináció: csak iparilag jóváhagyott abroncsméret és keréktárcsa-szélesség kombinációt alkalmazzon.

6. Karosszéria-alváz közötti hely: minden működési körülmény között legyen elegendő távolság a karosszéria és az alváz között.

Az abroncsok felszerelése előtt mindig ajánlatos kikérni egy szakértő (abroncsgyártó vagy jó hírű abroncsforgalmazó) véleményét.

Az abroncsszelepek és a gumiabroncsok kiegyensúlyozása

Minden abroncscsere alkalmával cserélni kell a gumiszelepeket is. Mindig megfelelő szelepsapkákat szereljen fel, hogy elkerülje a szelep belsejének szennyeződését és az ebből eredő nyomásvesztést.

Ne terhelje meg többleterővel a szelepet vagy a szelepsapkát, tömítőgyűrűs szelepek esetében pedig a tömítőgyűrűt is cserélje az abronccsal együtt! Mindig ellenőrizze, hogy megfelelő-e a szeleptest rögzítésének meghúzási nyomatéka (a nyomaték értékével kapcsolatban tartsa be a szelep gyártójának ajánlásait), és megfelelően helyezkedik-e el a tömítőgyűrű! 210 km/h fölötti sebességnél használjon fémszelepeket vagy szeleptámaszt, hogy a szelep hajlásszöge ne haladja meg a 25°-ot.

A kiegyensúlyozatlan vagy ellensúlyukat vesztett kerekek általában rázkódnak, ami kényelmetlenné teszi a vezetést, ráadásul a felfüggesztés, a kormányalkatrészek, a forgó alkatrészek és az abroncsok idő előtti kopásához vezet.

Azt javasoljuk, hogy amikor egy abroncsot visszaszerel a kerékre, akkor újra megfelelően egyensúlyozza ki, így elkerülheti a forgó keréktárcsa-abroncs szerelvény kiegyensúlyozatlansága által okozott rázkódást és a korai kopást.

Szelepek személygépjármű-abroncsokhoz és keréktárcsákhoz

210 km/h fölötti sebességnél használjon fémszelepeket vagy szeleptámaszt, hogy a szelep hajlásszöge ne haladja meg a 25°-ot!

A legteljesebb felhasználói élmény érdekében oldalunkon cookie-kat használunk. Részletes leírást itt talál