Haszongépjármű és busz abroncsok

stage_goods_TT

Truck Tires Goods

A legkülönfélébb piacokkal van dolgunk

article_66w_image1

43 millió négyzetkilométer – északtól délig 14.000 km, nyugattól keletig kb. 5.000 km – és több mint 900 millió ember, 35 országban. Marco Rabe és csapata a kutatás-fejlesztésnél (K+F) számtalan különböző igénnyel találkozik. „Az ügyfelek elvárásai szinte minden szélsőségre kiterjednek” mondja a Continental Amerika régiójának haszongépjárműabroncs-technológiai részlegének igazgatója.

„Az Egyesült Államok piaca már érett. Itt teljes körű megoldásokat keresnek a flották számára, nem csupán abroncsokat.” A K+F szakértő állítása szerint egy-egy flottát üzemeltető ügyfél több mint 500.000 abroncsot és újrafutózást is vásárolhat évente. „Egyfelől ezek az ügyfelek nagy vásárlóerejüknek köszönhetően hozzá vannak szokva, hogy rendkívül komolyan veszik az igényeiket. Másfelől”, folytatja Rabe „ezeknek a flottáknak megvannak az erőforrásai ahhoz, hogy pontosan nyomon tudják követni az abroncsok és a tehergépjárművek teljesítményét. Így a termékeinkről adott visszajelzés szempontjából is fantasztikusan jó partnerek.”

A dél-amerikai országok már egészen másmilyenek. Jóllehet, itt nem léteznek az Egyesült Államokban megszokott gigantikus méretű, több mint 10.000 tehergépjárműből álló flották. Ezekben az országokban a flottaüzemeltetők rendkívül költségtudatosak, ezért még nagyobb figyelemmel kísérik az abroncsok teljesítményét. „Az eszköztáruk nem mindig túl kifinomult, néha csak papírból és ceruzából áll, de a flottaüzemeltetők a szerint viszonyulnak hozzánk, hogy az abroncsaink hogyan teljesítenek”, magyarázza Rabe. „Az abroncsok teljesítménye két okból is döntő fontosságú Dél-Amerika országaiban. Egyrészről az üzemanyagárak, másrészt pedig az útviszonyok nagy különbségei miatt. Az üzemanyag ára gallononként 30 cent és 10 dollár között váltakozhat, az utak között pedig vannak bányákba vezető, burkolatlan ösvények, burkolt, de hiányosan karbantartott utak, valamint kitűnő minőségű autópályák is”, mondja Rabe. „Így aztán robusztus termékeket tervezünk, amelyek sokféle elvárásnak képesek megfelelni, attól függően, hogy egy ország mely térségeiben használják őket. Általában a biztonság is fontos szempont, sőt a szervizszolgáltatás elérhetősége sem mindig garantált.” Ez azt jelenti, hogy az ügyfeleknek nagymértékben rá kell bízniuk magukat robusztus abroncsaikra, amelyek nem okoznak üzemszünetet. „Így, miközben egyfelől arra koncentrálunk, hogy az érett piacokra a maguk kategóriájában legjobb termékekkel hatoljunk be, másfelől abban is rengeteg munkánk van, hogy megismerjük a fejlődő piacokat, amelyekre a lehető legalacsonyabb áron kell szállítanunk a megfelelő termékeket”, vonja le Rabe a tanulságot.

Sikerünk létfontosságú feltétele, hogy ügyfeleinknek azt adjuk, amire szükségük van. Ezért próbál a Continental a lehető legközelebb jutni ügyfeleihez. „Gondoskodunk arról, hogy minden abroncsfejlesztőnk rendszeresen csatlakozzon az értékesítési csapathoz, találkozzon ügyfeleinkkel, és saját szemével lássa, hogyan teljesítenek a termékei”, mondja Rabe. A közvetlen tapasztalatot és visszajelzést semmi nem pótolja.

Jó példát szolgáltatnak erre a brazíliai cukornádflottáknak szánt abroncsok. Ezeket egy konkrét cukornádtermelő térségben használják. Az észak- és dél-amerikai kutatás-fejlesztési részleg egy helyi mérnöke együtt utazik az értékesítési csapattal, rendszeresen meglátogatja az ottani ügyfeleket, és a terepen teszteli a termékeket. Az így nyert tudás birtokában a Continental egy új „Robust Hybrid” szegmens bevezetésére készül Észak-Brazíliában.