Haszongépjármű és busz abroncsok

stage_CLC_TT

ContiLifeCycle™

ContiLifeCycle

Abroncsaink tovább élnek

ContiLifeCycle

A Continental abroncsoknak több életük van.

Gyors áttekintés

A Continental haszongépjármű-abroncsait a lehető leggazdaságosabb flottaüzemeltetéshez tervezték. A ContiLifeCycle™, azaz a Continental haszongépjármű-abroncsok életciklusa az új abronccsal kezdődik, a prémium újrafutózási megoldásainkkal folytatódik, majd a ContiCasingManagement™ folyamattal ér véget.

A ContiLifeCycle™ meghosszabbítja abroncsai élettartamát, így jelentősen csökkenti az azokra fordított költségeket. Ha újrafutózott gumiabroncsot vásárol, akkor nemcsak az abroncsokra fordított költségei csökkennek, de a környezetvédelemhez is hozzájárul. Ugyanis a lefutott abroncs újrahasznosításával energiát és nyersanyagot takarítunk meg. A karkasz többszöri felhasználása a felhalmozódó, elöregedett abroncsok számát is csökkenti.

New_Continental_Tires

New Continental Tires

Több életre tervezve

Nincs két egyforma út, és nincs két egyforma rakomány. Ennek szellemében fejlesztettük ki haszongépjármű-abroncsainkat, melyek mindig a szállítási körülményekhez alkalmazkodnak. Így maximálisan hozzájárulnak gépjárművei gazdaságosabb üzemeltetéséhez.

Abroncsaink gazdaságosságának titka a Continental karkasz. Szerkezeti tartóssága kiemelkedő, mivel optimalizált és tökéletesen összeillő erősítésekkel, keverék-összetevőkkel, valamint a felhasználási módhoz leginkább illő kontúrral készül. A tartósság pedig megtérül.

A Continental karkasz tehát jó befektetés, mert értékes nyersanyagként szolgál az újrafutózáshoz. A karkasz újrafelhasználásával Ön nemcsak a világ nyersanyag erőforrásait kímélheti, hanem saját pénztárcáját is.


Regrooving_CLC

Utánvágás

Így hosszabbíthatja meg abroncsai élettartamát

A gumiabroncsok professzionális utánvágása bölcs döntés, ugyanis ezzel meghosszabbítja élettartamukat, és gazdaságosabbá teszi használatukat.

Az utánvágás két szempontból is kifizetődő. Egyrészt tovább használhatja az abroncsokat, másrészt a kisebb profilvastagság csökkenti a gördülési ellenállást, és így az üzemanyag-fogyasztást.

Továbbá mindhez még környezetvédelmi előnyök is társulnak. Egy olyan abronccsal, melyet hosszabb idő után kell lecserélni, értékes erőforrások takaríthatóak meg. Természetesen az abroncsok oldalfalán szerepelnie kell az utánvághatóságnak. Ez a jelölés a garancia arra, hogy az adott abroncs utánvágható. Azonban ez a többletpotenciál csak akkor aknázható ki teljesen a karkasz sérülése nélkül, ha az utánvágást képzett szakember végzi.


Casing_Management

ContiCasingManagement™

Egy igazán értékes szolgáltatás

A Continental haszongépjármű-abroncsainak ára nemcsak a kiemelkedő
minőség és a hosszú élettartam miatt térül meg rövid időn belül. A ContiCasingManagement™ is segít Önnek figyelemmel kísérni a költségeket

az abroncs teljes élettartama alatt.

A ContiCasingManagement™ szabványosított módszereket alkalmaz a lefutott gumiabroncsok kezelésére. Az online karkaszkezelési rendszer segítségével, például számon tarthatja használtabroncs-készletét, és bármikor eldöntheti, hogy mihez akar kezdeni velük. Dönthet úgy, hogy eladja vagy újrafutóztatja őket, vagy egyszerűen leadja nálunk. Bármelyik megoldást is választja, ez a rendszer a lehető legnagyobb rugalmasságot és tervezhetőséget biztosítja Önnek és flottájának.


ContiCasingManagement™:

  • karkaszok begyűjtése
  • karkaszok bevizsgálása / értékelése
  • karkaszok felvásárlása
  • hulladékkezelés és újrahasznosítás
  • ContiCasingBank (online jelentésekkel)

Retreading_CLC

Újrafutózás

A ContiTread™ a Continental prémium futófelülete hidegfutózáshoz.

Ez a futófelület kizárólag Continental alapanyag-keverékkel és profilokkal készül. Ezzel a módszerrel új profilt adhat abroncsának, mellyel meghosszabbíthatja annak élettartamát, tehát csökkentheti az abroncsokra fordított összköltséget.

A legjobb végeredmény akkor garantált, ha az újrafutózás során a csúcstechnológiás, kimagasló minőségű Continental karkaszt használja. A ContiTread™ azonban más gyártmányú karkaszokhoz is használható.

A ContiRe™ új életre kelti az elhasznált Continental haszongépjármű-abroncsokat. Prémium melegfutózási szolgáltatásunk újra lehetővé teszi a gumiabroncsok gazdaságos felhasználását.

A ContiRe™ az abroncsokhoz hasonló módon készül. A gyártás során ugyanazok a profilok és ugyanaz az alapanyag-keverék kerül felhasználásra, mint egy új abroncs elkészítése közben. A folyamatok során kizárólag Continental karkaszt használunk, ezeket futózzuk újra peremtől peremig. A módszer az oldalfalak felújítására is kiterjed, az abroncs pedig utánvágható marad.

A csúcsminőség biztosítása érdekében minden abroncsot tartóssági és biztonsági teszteknek vetünk alá, szabványosított minőségellenőrző rendszer alapján. Így a Conti­nental garanciája az összes ContiRe™ abroncsra is kiterjed. Ezért, valamint a kiemelkedő futásteljesítmény miatt a ContiRe™ a legjobb választás az újrafutózott abroncsok között.

Az abroncsok újrafutózása kétféle módszerrel, meleg- vagy hidegfutózással lehetséges. A két eljárás során alkalmazott gyártási folyamat a futófelületi anyag felviteléig és a vulkanizálásig azonos. Ezen felül mindkét folyamat során gondosan kiválasztott, csak megfelelően bevizsgált karkaszokat használunk.


Melegfutózási eljárás

A melegfutózás során a futófelületi anyag felvitelének folyamata tulajdonképpen azonos az új abroncsok gyártási módjával.

A futófelületi anyagot az extruderből való kikerülése után közvetlenül visszük fel a lehorzsolt karkaszra. Ezután a futófelület-oldalfal-karkasz együttes a vulkanizáló formába kerül, ahol megkapja a kívánt futófelületi mintázatot. A mintázat a vulkanizálási folyamat során alakul ki, akár az új abroncs gyártásakor.

A Continental haszongépjármű-abroncsainak melegfutózása peremtől peremig történik. Ennek a legfőbb előnye, hogy az oldalfalak is megújulnak, ezért a melegfutózott abroncs minősége egy új abroncséval azonos.


Hidegfutózási eljárás

A hidegfutózási eljárás során egy mintázattal ellátott és elővulkanizált futófelületi csíkot helyeznek állandó feszítés közben a lehorzsolt futófelületű karkaszra, egy vulkanizálatlan kötőgumi-réteggel együtt. Az előfeszítéssel már a vulkanizálás előtt elérhető, hogy a futófelület optimálisan rásimuljon az abroncskontúrra és a különböző részek hatékonyan összetapadjanak, mialatt az abroncs a vulkanizálókamrában van.  Az előkészített abroncsot egy vulkanizálótömlőbe "csomagolják", és nyomás alatt vulkanizálják.


ECE 109

Az ENSZ-EGB 109. számú szabályozása határozza meg a típusjóváhagyási szabványokat a haszongépjárművek és a pótkocsik újrafutózott gumiabroncsainak gyártására vonatkozóan. Ez a szabályozás szigorú minőségellenőrzési intézkedéseket ír elő, amelyek 2006 szeptembere óta kötelezőek az újrafutózók számára az újrafutózott abroncsok magas minőségének biztosítása érdekében.