Haszongépjármű és busz abroncsok

stage_goods_TT

Truck Tires Goods

Üzenet az abroncstól: Pumpálj fel!

A tehergépjármű-abroncsok kifinomult elektronikájuk segítségével képesek a kommunikációra. A ContiPressureCheck™ figyelmezteti a vezetőt, ha leesik a levegőnyomás. A haszongépjárművekre tervezett abroncsnyomás-felügyelő rendszer azonban ennél jóval többre is képes.

A tehergépjármű-abroncs agya egy fekete burkolat alatt lakik. Ahogy az emberi agynak, ennek is különféle részei vannak, különféle funkciókra, de ebben az esetben szépen különválasztva, egyértelműen felcímkézve. Ez a telepítőkészlet a szerelőműhely számára, amely a tehergépjárműre felszereli a ContiPressureCheck™ rendszert. Ehhez elsősorban a kis gumitartályokban elhelyezett érzékelők tartoznak. Ezeket egy különleges ragasztóanyaggal egyszerűen oda kell ragasztani az abroncs belső felszínére, és már közvetítik is az információt. Ezenfelül tartozik még hozzájuk egy vevőberendezés, amelyet az alvázra kell felszerelni a kormányzott és a hajtott tengely közé. A vevőberendezés értékeli a szenzorok által leadott jeleket, és a vezetőfülkében található kijelzőre közvetíti az abroncsok állapotáról szóló információt. Ha ezen felvillan egy fény, az azt jelenti: Vigyázat, csökken a levegőnyomás!

A fő elektronikus alkatrészek mellett a ContiPressureCheck™ rendszerhez különböző kábelek és egy opcionális antenna is tartozik, így a csomag összesen 40 részből áll. Ez már nemigen nevezhető egyetlen terméknek. A fejlesztői is jobban szeretik rendszernek nevezni. Ez a marketingszakértők szerint is jó ötlet, akiknek feltett szándéka, hogy a ContiPressureCheck™ áttörést érjen el a piacon.

Kerékadatbázis

A cél, hogy az ügyfelek a lehető legnagyobb előnyt kapják, márpedig az alacsony költségek a tehergépjárművek esetében a kívánságlista élén szoktak állni. A ContiPressureCheck™ rendszer könnyedén és egyszerűen felszerelhető, és minden gyártó abroncsaival kompatibilis. Segítségével elkerülhető a lerobbanás és az ebből következő drága időkiesés, valamint a késedelmi kötbér, az üzleti hírnév károsodása és az úton közlekedő többi ember veszélyeztetése. A megfelelő levegőnyomással való közlekedés jelentős mennyiségű üzemanyagot is megtakarít, növeli az abroncsok futásteljesítményét, és védi a karkaszt. Végül, de nem utolsósorban pedig környezetvédelmi szempontból is előnyös: a helyes levegőnyomás ugyanis csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, a CO2-kibocsátást és a kopást is.

Egészen más természetű megtakarítások is elképzelhetőek, sőt ezek közül sok máris megvalósítható. Ha például a tehergépjármű vezetője összekötheti a szükséges abroncscserét az esedékes olajcserével, ezzel időt és pénzt takaríthat meg. Az optimális karbantartási idő sokféle tényezőtől függ, az egyéni vezetési magatartástól kezdve, az út minőségén keresztül egészen az időjárási viszonyokig. Ezek közül az adatok közül sokat máris gyűjtenek a járművek. Ezek a flottakezelő rendszerbe futnak be, amellyel az ügyfelek monitorozzák a járműveiket. Ez az elektronika tehát már fel is van szerelve a járműre. A Continentalnak csak annyi a teendője, hogy jobban kihasználja.


Újrafutózást kérek!

A ContiPressureCheck™ már most is összeköthető az ügyfél telematikai rendszerével. Nyomáscsökkenés esetén nemcsak a vezető kapja meg a figyelmeztetést, hanem a flottamenedzser is, valahol a számítógépe képernyője előtt. Ha a figyelmeztetés a Continentalhoz is befut, az interneten gyűjtött adatok a jövőre vonatkozó pontos előrejelzések alapjául is szolgálnak. Ha például egy ügyfél tehergépjármű-abroncsait le kell cserélni, a Continental még az esemény bekövetkezte előtt értesül erről.

A jövőben az abroncsok már nemcsak a csökkenő levegőnyomásra, hanem az újrafutózás szükségességére is figyelmeztethetnek. Ez után már csak annyi hiányzik, hogy az abroncsok megértsék a választ, majd maguktól beguruljanak újrahasznosításra a ContiLifeCycle™ üzembe.