Személyautó és transzporter abroncsok

A man changes a tire

Lerobbanás történelem

HOGYAN CSÖKKENTETTE AZ ABRONCSTECHNOLÓGIA A LEROBBANÁSOK VESZÉLYÉT

A lerobbanások a vezetés frusztráló, ámbár elkerülhetetlen részei, mióta az első autók kikerültek az utakra. Egy évszázaddal ezelőtt az abroncsprobléma általános jelenség volt, melyeket a sofőröknek sokszor maguknak kellett megjavítaniuk. Azonban ahogy fejlődött a technológia, az abroncsok robosztusabbakká váltak, biztonságosabbé és élvezhetőbbé téve a vezetést. A közeljövőben az innováció még tovább javíthatja a dolgokat, akár megelőzve az eseményeket azok bekövetkezte előtt.

EGY LAPOS KERÉK MEGJAVÍTÁSA A MÚLTBAN

Nem számít hol, mikor vagy hogyan – egy lerobbanás soha nem jó hír. Manapság ugyanakkor egy autómentő vagy szerviz ritkán esik távol, hogy a segítségére legyen. Azonban nem volt ez mindig így. A motorizáció első éveiben a sofőröknek a saját szerelési készségeikre kellett támaszkodni, hogy visszatérjenek a forgalomba. Ha ez nem működött, leinthettek egy másik autóst, vagy ha szerencsések voltak, segítséget kaphattak a helyi műhelyből. Vontatójárművek hiányában a visszatérés szó szerint a lóerőre támaszkodott.  

A defektek a lerobbanás leggyakoribb formái közé tartoztak. Az útfelületek sokszor rosszak voltak és a gumiabroncsok messze nem voltak olyan robosztusak, mint napjainkban. A lapos kerék megjavításának képessége csaknem előfeltétel volt a 20. század eleji sofőrök számára. És nem kellett sok hozzá: egy 5 mm –esnél kisebb átmérőjű lyuk könnyen gyors nyomásvesztéshez vezetett.

„A pneumatikus abroncs ellenségei” a 20. század elején.

A LAPOS KEREKEK MEGJAVÍTÁSÁRA VONATKOZÓ IGÉNY CSÖKKENTÉSE

Több mint egy évszázada, a Continental elkötelezte magát a vezetés biztonságosabbá, könnyebbé és élvezhetőbbé tétele iránt. Összességében nemcsak egy abroncsgyártó vagyunk – hanem mobilitás szolgáltató is egyben. A motorizáció első évtizedeiben az ügyfeleink részére értékes defektjavító anyagokat és használati útmutatókat biztosítottunk a gumiabroncsok legjobb karbantartását illetően. A Continental gyárak és műhelyek szintén megjavították az autósok gumiabroncsait, amikor lerobbantak. A célunk az volt, hogy a motorizációt a lehető legelérhetőbbé tegyük.

Utasítások a lapos kerék cseréjére a Continental Echo magazinjából, 1910 –ből.

Utasítások a lapos kerék cseréjére a Continental Echo magazinjából, 1910 –ből.

Az évek során számos innovatív megoldást fejlesztettünk a defektek minimalizálása érdekében. 1928 –ban például gumibetéteket adtunk ki a szögek okozta sérülések elleni védelemül. Három évvel később bemutattuk az önvulkanizáló gumilemezt a motorkerékpár abroncsokhoz.  

Az 1980 –as években az új Continental Tire System egy valóban forradalmi lépést jelentett. Ez volt az első alkalom, hogy a gumiabroncs már nem a felni külső felületeire feküdt fel, hanem kívülről kapaszkodott rá. Ez számos előnynek nyitott utat, többek között a javított vezetésminőséget és a jobb kezelhetőséget vizes időben. Talán a legfontosabb, hogy az autót végső soron lapos gumival is lehetett vezetni.  

Sajnos a gyártás korlátozott maradt akkoriban a magas költségek miatt. Azonban az úttörő alkotás nagy lökést adott a Continental arculatának és értékes alappal szolgált további innovációkhoz a 21. században.

Egy defekt nem akadályozhatja meg a fejlődést

 

Az elképzelést az 1980 –as években dolgoztuk ki és napjaink önhordó defekttűrő gumiabroncsaiban található meg. Itt a 80 valóban egy mágikus szám: a megerősített oldalfal 80 km megtételét teszi lehetővé az autós számára 80 km/h sebességgel defekt mellett. Ráadásul mivel nem kell pótkereket szállítani, 80 liter csomagtér szabadul fel. Nem használ defekttűrő abroncsokat? Nem gond. A ContiSeal egy ragadós, viszkózus tömítőréteg, mely azonnal tömíti a defektek 80% -át. A technológia bent tartja a levegőt az abroncsban és felfújva tartja azt anélkül, hogy hatást gyakorolna az autó kezelhetőségére rendes körülmények között.

A megelőző karbantartási technológia növekvő értéket jelent a járműproblémák enyhítésében, mielőtt azok súlyossá válnának – és a gumiabroncsok sem jelentenek ez alól kivételt. A durrdefektek kb. 40% -a nem kellően felfújt abroncsoknak köszönhető. Az Abroncsnyomás Ellenőrző Rendszerünk (Tire Pressure Monitoring System – TPMS) riasztja a sofőrt, amint a nyomás leesik, így a lehető leghamarabb felfújhatja és biztonságosan folytathatja az útját.

OKOS ABRONCSOK A BIZTONSÁGOSABB, ÉLVEZHETŐBB UTAZÁSOKÉRT

Az abroncs szenzorok következő generációja sokkal többet tesz a nyomás figyelésénél. A Continental jelenleg olyan rendszereken dolgozik, melyek a rendellenes hőmérsékleteket is jegyzik, észlelik a profilmélységben bekövetkező változásokat és akár meg is javítják magukat vezetés közben.

A Continental C.A.R.E. jelentése: Csatlakoztatott (Connected), Önálló (Autonomus), Megbízható (Reliable) és Elektromos (Electrified). A szenzorok vezeték nélkül közölnek létfontosságú információkat az egyes abroncsokra vonatkozóan az autó fő operációs rendszerével és a vezetővel. A beépített centrifugaszivattyúk automatikusan adagolják a levegőt szükség esetén, optimalizálva a nyomást minden egyes vezetési helyzetre és létfontosságú feltöltéseket biztosítanak levegővesztés esetén.

Végső soron egyre inkább sokféle előnyt nyújtanak az intelligens abroncsszenzorok, többek között a csökkentett javítási és karbantartási költségeket, a maximális üzemanyag hatékonyságot és a biztonságosabb, kényelmesebb vezetést. Talán még nem teszik a múlt részévé a lerobbanásokat, azonban egy létfontosságú lépés a helyes irányba.

Kapcsolódó tartalmak

Történelem

150 évnyi innováció és fejlődés.

Tudjon meg többet

A vállalatról

Image

A Continental konszern az Autóipari Cégcsoportból és az Abroncs- és Gumiipari Cégcsoportból áll, melyek öt divízióra oszlanak.

Tudjon meg többet

Visszaszámlálás nulláig

Zéró Vízió

A Continental több mint 140 éve úttörő a közúti biztonság terén. A vállalat ezt az igényt most még magasabb szintre emeli a Vision Zero koncepciójával.

Tudjon meg többet