Személyautó és transzporter abroncsok

Folyamatosan
előre haladni

150 évnyi innováció és fejlődés

Női vezető, aki épp a visszapillantóba néz

150 éve elkötelezettek vagyunk a gumiabroncsok iránt.

A Continental sikertörténete 1871–re nyúlik vissza, amikor a céget először megalapították Hannoverben, Németországban. Bárhol is törekednek az emberek a mobilitásról alkotott elképzeléseik valóra váltására, készek vagyunk támogatni őket. Ez a történelmünkön végighúzódó közös vonás; a technológiáink, rendszereink és szolgáltatási megoldásaink a mobilitást és szállítást fenntarthatóbbá, biztonságosabbá, kényelmesebbé, személyre szabottabbá és megfizethetőbbé teszik.


Számos területet kell lefedni, hogy úgy mondjuk, azonban íme a 150 évnyi innováció és fejlődés legfontosabb szakaszainak összegzése - egy csábító betekintés a jövőbe.

Út a fenntarthatóság felé (1991 – Napjaink)

A “Taraxagum Lab Anklam” kísérleti laboratórium 2018-ban nyílt meg Mecklenburg-Elő-Pomerániában (Németország). A laboratórium úttörő kutatást folytat az orosz pitypang, mint a gumifa nyersanyagának alternatív forrásának termesztése és feldolgozása területén, mely egy hatalmas előrelépés a környezetbarát gumiabroncs gyártásban.

A ContiLifeCycle 2013-ban indult, a Continental teherautó abroncsok élettartamának vizsgálásának céljával. A gumi újrahasznosítás és teherautó abroncs újrafutózás teljesen egyedi ötvözésével a Continental fenntartható megoldást fejleszt, mely meghosszabbítja az abroncsok élettartamát a költségek számottevő csökkentése mellett.

2007–ben a Continental felvásárolta a Siemens VDO Automotive AG –t, és világszerte az autógyártás öt legnagyobb beszállítója közé került. Ezzel egyidejűleg a társaság megerősítette a piaci helyzetét Európában, Észak-Amerikában és Ázsiában.

A ContiSportContact 2 Vmax terméket 2003-ban mutatták be, mely a világ első, 360 km/h sebességre jóváhagyott közúti gumiabroncsa. Később a Continental társaságot hivatalosan is elismerte a Guinness Világrekord a világ leggyorsabb közúti gumiabroncs értékesítéséért.

1998–ban a társaság megerősítette a helyzetét globális gumiabroncs gyártóként telephelyek hozzáadásával Argentínában, Mexikóban, Dél-Afrikában és Szlovákiában.

Az abroncs ökológiai hatásával kapcsolatban egy új ötlet fogant meg 1991–ben. A Continental útjára indította a ContiEcoContact -ot, a világ első fenntartható abroncsát, mely bizonyítja, hogy a környezet védelméhez nem kell háttérbe szorítani a teljesítményt vagy a biztonságot.

A mérnökök különös figyelmet szenteltek a gördülési ellenállás és a gumikopás leszorítására, hogy a ContiEcoContact sokkal tovább tartson és jelentősen kevesebb gumimaradvány kerüljön az aszfaltra (a hagyományos abroncsokhoz képest).

A környezetre - és a sofőr útiköltségére  -  gyakorolt másik előny, hogy javítja a jármű üzemanyag fogyasztási hatékonyságát. Napjainkban a ContiEcoContact már az ötödik generációját éli, és továbbra is a kategória legjobbjaként értékelik a független tesztek.

Mérföldkő: A hirdetés művészete

A közlekedés és mobilitás aranykora csodálatos ösztönzést nyújtott egy másik feltörekvő művészeti ágnak: a hirdetéseknek. A Continental archívumában színes plakátok lenyűgöző gyűjteménye található, mely nem csak a termékeink minőségét, hanem a vevőink törekvését is tükrözi.
Akár a teljesítményről, biztonságról, vagy pusztán az egzotikus helyekre való utazás szépségéről szóltak, számos példát hozhatunk fel a kultúrtörténetünk ezen pillanatképeinek megszínesítésére.

Nemzetközi terjeszkedés (1961 – 1990)

A General Tire észak-amerikai abroncsgyártó 1987–es átvétele egy új nemzetközi leányvállalat megalapításához vezetett: ez lett a Continental Tire North America, Inc.

1979–ben a Continental átvette az Uniroyal európai gumiabroncs műveleteit egy szélesebb bázisért Európában. Hat évvel később az osztrák Semperit társaság abroncs üzletágát szintén megszerezték.

Egy nagy innováció következett be 1972–ben, amikor a Continental elindította a tömlő nélküli ContiContact téli gumit. Jelentős javulást képvisel a közúti biztonságban zord szezonális körülmények közötti vezetés esetén.

A különféle felhasználási területekre szolgáló abroncsok iránti igény a világ autógyártásának dinamikus fejlődésével párhuzamosan növekedett. A piaci követelmények lekövetése érdekében a Continental külön tesztközpontot hozott létre. A Contidrom abroncstesztelő létesítmény 1967–ben nyitotta meg a kapuit a Lüneburg Heath peremén.

1968–ban az első elektronikusan vezérelt sofőr nélküli autó pályára lépett a Contidrom tesztlétesítményünkben, a sajtó és a nyilvánosság nagy csodálatára. Ezen előremutató projekt annak eldöntésére szolgált, hogy az abroncsok hogyan tesztelhetők pontosan, tudományos módszerek segítségével programozott körülmények között. Azonban más értelemben véve a Continental mérnökei lefektették az autonóm vezetés jövője felé vezető utat.

Napjainkban a Continental tovább dolgozik az új technológiákon az autonóm vezetés elősegítésén. Jelenleg zárt tesztpályákon működik, ez a CUbE – “Continental Városi Mobilitás Élmény” – mely okostelefon alkalmazással aktiválható az utasoknak az általuk megadott célállomásra történő biztonságos fuvarozása érdekében. Máshol a kutatók felderítik az automatizált autópálya utazásokban, valamint a parkolóházakban való automatikus irányításban rejlő lehetőségeket. A sofőr szükségességének kivétele az autó belterére vonatkozó ötletekre is ösztönzően hat: a Continental mérnökei újramodellezik valami olyasmivé, ami épp annyira kényelmes és hívogató, mint egy nappali.

Indítás
 

Versenysikerek (1931 – 1960)

A Continental a radiál gumik tömeggyártását először 1960–ban kezdte meg. A cég bevezette az „R” betűt ezen abroncsok megjelöléséhez, mely később világszerte szabvánnyá vált az abroncsgyártók között.

1955–ben a Continental volt az első német cég, mely tömlő nélküli gumiabroncsokat kezdett gyártani személyautókhoz, figyelembe véve az autógyártó követelményeit. Ezek a gumiabroncsok számottevően jobban teljesítenek a megbízhatóság terén, mint a hagyományos abroncsok.

1952–ben a Continental elsőként ajánlott kifejezetten téli és fagyos útviszonyokra tervezett gumiabroncsokat Európában, М+S (Sár és Hó jelöléssel).

Szorosan együttműködve a Daimler-Benz és Porsche márkával, a Continental megismételte a háború előtti sikereit a versenypályán 1951 és 1955 között. Az olyan sofőrök, mint Stirling Moss, Karl Kling, és Juan Manuel Fangio megnyerték a Francia, Brit, Holland és Olasz Nagydíjat nagysebességű Continental gumiabroncsokkal felszerelt autókkal.

A háború végeztével 1945–ben, a brit katonai kormány engedélyt adott a hannoveri gyáraknak a gyártás folytatására.

A háború alatt a kutatók folytatták az új kialakításokkal és technológiákkal végzett munkát. Ennek egyik eredménye a tömlő nélküli autóabroncsok szabadalma, melyet 1943–ban adtak meg a cég részére.

1935 és 1940 között Continental versenygumikkal felszerelt Mercedes és Auto-Union (ma Audi) autók félelmetes győzelmi sorozatot állítottak fel. Négy egymást követő győzelem a német Nagydíjon, négy győzelem az Észak-Afrikai Tripoli versenyen, három Olaszországban és számos sebességrekord olyan versenyzőket segített hozzá nemzetközi hírnévhez, mint Rudolf Caracciola, Berndt von Rosemeyer és Hans Stuck.


Continental a II. Világháború alatt

A II. Világháború 1939–es kitörése után az abroncs és gumitermelést szigorúan szabályozták a teherautó és repülőgép abroncsok katonai igényeinek kielégítése, valamint a ruházat, lábbelik és egyéb szükségleti cikkek gyártása érdekében. Mint sok más akkori ipari művelet Németországban, a Continental is az úgynevezett „Harmadik Birodalom” által biztosított kényszermunkát használta. Ezt a szégyenletes epizódot mélyen megbánták és kivizsgálták egy 2020–ban közzétett történelmi tanulmányban.

Úttörő feltalálók (1901 – 1930)

A 20. század elején a Continental átalakító jellegű változást helyezett a gyártás középpontjába: az autógumikat. A cég a kezdetektől fogva óriási sikert ért el ezen törekvéseiben – és azóta sem állt le.

A feketekőszenet 1926–ban vonták be a gumigyártásba, megerősítő kitöltőként felhasználva, hogy az abroncsnak nagyobb ellenállást adjon a kopás és öregedés ellen – ennek köszönheti a jellegzetes színét is.

1921–ben a Continental volt az első német cég, mely szálmerevítésű abroncsot vezetett be a piacon. A szálmerevítő jobban hajlik, jelentős előrelépést képviselve a merevebb, négyzetrácsosan szőtt len szövethez képest.

Nem minden csak az autógumikról szól. Louis Blériot berepülőpilóta történelmet írt az La Manche-csatorna feletti első átrepülésével 1909–ben. A Continental Aeroplan anyag adta a gépe szárnyait és törzsét.

A Continental feltalálta a levehető felniket szedánokhoz 1908–ban, mely emlékezetes találmány időt és energiát spórol minden kerékcsere alkalmával.

1904–ben a Continental bemutatta a világ első autógumiját mintázott futófelülettel.

1901. március 25–én Karl Benz első, Mercedesnek elnevezett autóját Continental pneumatikus abroncsokkal szerelték fel. Szenzációs győzelmet aratott a Nizza-Salon-Nizza autóversenyen, 414 kilométeres távot lefedve 6 óra 45 perc és 48 másodperc alatt. Ez a győzelem erőteljes reklámnak bizonyult és elősegítette az új gumiabroncs tervek fejlődését.

Az optimizmus szelleme (1871 – 1900)

Egy főbb állomás 1892–ben, amikor a Continental lett az első német cég, mely pneumatikus abroncsokat gyártott kerékpárokra.

Az ágaskodó ló képe először 1875–ben jelent meg a Continental termékeken – Hannover város címerének alapján – majd formálisan a cég védjegyévé vált 1882–ben.

A Continental Caoutchouc & Gutta-Percha társaságot Hannoverben alapították 1871. október 8–án másfél évtizeddel az első autó gyártása előtt. A Vahrenwalder utcai fő gyár termékei közé tartoznak a gumírozott szövetek esőkabátokhoz, termoszokhoz, kerékpárokra és szekerekre szolgáló tömör gumikhoz.

Hannnover választása az üzlet felépítésére nem volt véletlen. A 19. század elején a város fontos ipari csomópont volt mérnöki üzemekkel, szövő- és textilgyárakkal, sőt, még luxus csokoládégyárakkal is. 1843–ban Hannover máris közvetlen vasúti összeköttetéssel büszkélkedhetett Németország többi részével.

Mérföldkő: Miért egy ló? A Continental gumiabroncs logó 1875–re nyúlik vissza

Az ágaskodó ló az autóipar egyik legismertebb védjegye, mely erőt, agilitást és kitartást jelképez. Számos alakot öltött az évek során. De hogyan és miért vált a Continental Tires szinonimájává?

A ló első megjelenése egy Hartmann nevű állatorvosnak köszönhető, aki feltalálta a puha gumiból készült „pata tompítót”, mely a lovak jeges felületeken való elcsúszásának megelőzésére szolgált. Övé volt a szabadalom, miközben a Continental gyártotta és értékesítette azokat. Minden egyes „pata tompító” egy hátsó lábaira ágaskodó ló képét hordozta magán.

Azonban a ló szélesebb körű jelentősége a cég hannoveri gyökereiből ered; az azonos nevű telivér versenyló hagyományos jelképnek számít a térségben. Először a Brunswick-Lüneburg Hercegség címerében jelent meg a 14. században, és napjainkban is használatos Alsó-Szászország német államban.

Betekintés a jövőbe

Az innováció hosszú jegyzékét folytatva, a Continental jelenleg két teljesen új gumiabroncs technológia elgondolást fejleszt, melyek még nagyobb közúti biztonsághoz és kényelemhez vezetnek a jövőben. A két rendszer – a ContiSense és a ContiAdapt – lehetővé teszi az abroncs állapotának folyamatos figyelemmel kísérését, valamint a gumiabroncs teljesítményjellemzőinek a fennálló útviszonyokhoz való spontán igazítását. A technológiák hivatalos nyilvánoson bemutatkozása a 2017–es Frankfurti Motor Show–n történt meg.

A ContiSense az elektromosan vezető gumiösszetevők kifejlesztésén alapul, melyek lehetővé teszik az abroncsban található szenzorból érkező elektromos jeleknek az autóban helyet foglaló vevőegységbe juttatását. A ContiAdapt a légnyomást állító, kerékbe integrált mikroprocesszorokat a változtatható szélességű felnivel ötvözi. Ez lehetővé teszi a rendszer számára az érintkezési útvonal méretének módosítását, mely eltérő útviszonyok mellett döntő tényező a biztonság és kényelem szempontjából.

Mind a ContiSense, mind pedig a ContiAdapt terméket egy koncepció abroncsba integrálták, mely lehetővé teszi mindkét rendszer előnyeinek a teljes kiaknázását. Az abroncs kialakítási tulajdonságok három különböző futófelület zónát tartalmaznak vizes, csúszós és száraz úton történő vezetéshez. A légnyomás és a felni szélesség függvényében, eltérő futófelület zónák aktiválódnak, és a koncepció abroncs minden esetben a szükséges „lenyomathoz” igazodik. Ilyen módon az abroncs jellemzők az uralkodó útviszonyokhoz vagy sofőr preferenciáihoz igazodnak.

A Continental úgy véli, hogy mindkét abroncstechnológiai elgondolás ígéretes megoldás a jövő mobilitásában, ahol a gumiabroncsok az automatizált vezetés és e-mobilitás igényeihez igazodnak.

Nyáriabroncs-választék

Mérföldkő: Az első sofőr nélküli autó

Abroncskereső

A leggyorsabb út a tökéletes abroncshoz