A futball-szponzoráció az összes kiemelt európai piacon érezhető növekedést hozott a márkaismertség terén a prémium Continental márka számára
A jövőbeni marketingkommunikáció a német technológiára és az autóipari szakértelemre helyezi a hangsúlyt
Tavasszal új kampány indul „Német technológia által vezérelt mobilitás” szlogennel
A www.VisionZeroWorld.com weboldalon a Continental számos multimédiás tartalmat tesz elérhetővé a Vision Zero kampány még teljesebb bemutatására
Nikolai Setzer, a Continental AG Igazgatótanácsának tagja és a Gumiabroncs divízió vezetője
Az UEFA EURO 2016™ bajnokságot követően a világ egyik vezető gumiabroncs-gyártója, a Continental elégedetten tekinthet vissza az elmúlt 21 évre. A vállalat ebben az időszakban a világ hat legjelentősebb futball-eseményének – a FIFA 2006-os, 2010-es és 2014-es Világbajnokságának, illetve az UEFA 2008-as, 2012-es és 2016-os Európa-bajnokságának – hivatalos szponzora volt, emellett az UEFA Bajnokok Ligája megmérettetéseit is támogatta 1995-től 2000-ig. A futballmérkőzések szponzorálása rendkívül hatékony volt a Continental márkaismertségének növelése érdekében, szinte az összes európai piacon. „Örülünk, hogy a professzionális futballesemények iránti elköteleződésünk hosszútávon gyümölcsöző eredményeket hozott. Ennek köszönhetően egyedülálló módon különböztethettük meg magunkat számos versenytársunktól, akik az 1990-es évek második felében inkább a motorsportok irányába mozdultak el. Ez rendkívül jelentős növekedést hozott a márkaismertségben a legfontosabb európai piacainkon”, mondta el Nikolai Setzer, a Continental AG Igazgatótanácsának Vállalati Beszerzésekért és a Gumiabroncs divízió vezetéséért felelős tagja. A Continental a világ negyedik legnagyobb gumiabroncs-gyártója, a divízió forgalma meghaladja a 10 milliárd eurót.
„Az UEFA EURO 2016™ rendezvénysorozattal elértük azokat a márkaismertségre vonatkozó céljainkat, melyeket a futball által lehetővé tett kommunikációs platformok számára kitűztünk. A márkaismertségi szint elérése azt jelenti, hogy megléphetjük a prémium gumiabroncs-márkánkra vonatkozó következő stratégiai lépést Európában”, tette hozzá Setzer.
FIFA World Cup 2006
UEFA EURO 2008
FIFA World Cup 2010
UEFA EURO 2012
FIFA World Cup 2014
UEFA EURO 2016
„A pozícionálás tekintetében az új célunkat arra az évtizedek óta fennálló közlekedésbiztonsági törekvésünkre alapoztuk, melynek segítségével a lehető legrövidebbé tettük a féktávolságot. Mindezt a hosszú távú Vision Zero célkitűzésünkkel kombináljuk, azaz egy olyan jövőképpel, amelyben zéró halálos közlekedési baleset, zéró sérülés és zéró baleset történik. A Chassis & Safety divíziónkkal együtt szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy az olyan fejlett vezetéssegítő rendszerek, mint az ESC, az AEB és a motorkerékpár ABS, hogyan képesek növelni a közlekedés biztonságát a prémiumkategóriás abroncsainkkal együtt. Minden nap azon dolgozunk, hogy ezt még magasabb szintre emelhessük. Ezek alapján az új marketingkampány szlogenje – Német technológia által vezérelt mobilitás – egyértelmű választás volt. Hiszünk abban, hogy a Continental számára ez a logikus pozícionálási irány, hiszen nincs a világon még egy olyan gumiabroncs-gyártó és autóipari beszállító, aki ilyen egyedülálló szinten lenne képes ötvözni a gumiabroncs-technológiai és az autóipari szakértelmét. Éppen ezért mára a Continental márka neve eggyé vált a maximális biztonság fogalmával. Célunk, hogy ezt a pozíciónkat a jövőben tovább erősítsük. Ezen felül nemcsak a mindennapi fejlesztési munkánkban, hanem a sajtó és a marketingkommunikációs tevékenységünkben is központi szerephez jut az autóiparhoz és a gumiabroncs-technológiához kapcsolódó német szakértelem”, fejtette ki Setzer.
Silke Gliemann, az európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) régiók marketing kommunikációs vezetője
Az új kampány Európa-szerte megjelenik majd a televízióban, a nyomatott sajtóban, az értékesítési pontokon, valamint a kereskedelmi partnereknél, illetve az online világban is. A Continental emellett a különböző közösségi csatornák erejét is aktívan kihasználja majd, hogy párbeszédet folytathasson a sofőrökkel és a közösségi háló egyéb felhasználóival, a cég által kínált mobilitási megoldások előnyeinek demonstrálására. „Amellett, hogy szeretnénk egy modern és életrevaló képet alkotni magunkról, a kampány kialakítása során arra is ügyeltünk, hogy a korábbiaknál még rugalmasabbak legyünk. Ezt tükrözi például az is, hogy sokkal szerteágazóbb módon illusztráljuk a különböző témákat, melynek segítségével jobban elkülönülhetünk a versenytársaktól a gumiabroncs-piacon. Így a jövőben számos vezetési helyzetet fogunk bemutatni a legkülönfélébb módokon, hogy felépítsük és fokozzuk a bizalmat a Continental mobilitási megoldásai iránt”, mondta el Silke Gliemann, aki a csapatával együtt a cég európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) régiók marketing kommunikációját irányítja. Az új kampány a hamburgi Serviceplan Campaign International GmbH & Co. KG-val együtt készült el, és fokozatosan kerül majd bemutatásra Európában.
Az új kampány weboldala (www.VisionZeroWorld.com), valamint a Continental honlapja a Vision Zero célkitűzéseivel összhangban került kialakításra. Ennek köszönhetően multimédiás tartalmak széles köre áll majd rendelkezésre arról, hogy a baleset-megelőzési technológiák hogyan járulnak hozzá a közlekedésbiztonság fokozásához. Az új, negyedévente jelentkező VisionZeroNews kiadvány mellett számos riport és cikk kerül majd megosztásra a különböző technológiákról, videókkal és grafikákkal együtt. A témák főleg a Continental autóipari beszállítói szerepére fókuszálnak, de szintén nagy hangsúlyt kap az a tény, hogy a vállalat a globális NCAP “Stop the Crash” kampányának exkluzív abroncspartnerévé lépett elő. Ez a kezdeményezés kifejezetten a baleset-megelőző technológiákat kívánja népszerűsíteni, különösen a sűrűn lakott, fejlődő gazdaságok területén.
A Continental, mint technológiai cég szempontjából a „Stop the crash” kiválóan illeszkedik a jövőbeni pozícionálási célokhoz, hiszen a kampány is arra épül, hogy felhívja az emberek figyelmét a különböző autóipari vívmányokra. A globális NCAP és a regionális testvérszervezeteinek égisze alatt futó kampány egy olyan partneri együttműködésen alapuló megközelítést alkalmaz, amely bevonja a világ legjelentősebb autóipari beszállítóit, valamint más vezető szervezeteket is, mint például a német ADAC autóklubot. Emellett nem csak a politikai döntéshozókat és a flottamenedzsereket szólítják meg, hanem az újságírókat és az autósokat egyaránt.