A ContiSupportRing egy innovatív technológiai fejlesztés, amely defekt esetén is lehetővé teszi az út folytatását.
A ContiSupportRing egy lézerhegesztett lapos acélgyűrűből készül, amely végső formáját egy újonnan kifejlesztett, rotációs hengerlési eljárásnak köszönheti. A gyűrű alapanyaga egy speciális összetételű rozsdamentes acélöv, amely kimagasló mechanikai tulajdonságokkal, pl. húzó- és szakítószilárdsággal rendelkezik.
A ContiSupportRing alapelve rendkívül egyszerű. Egy könnyű acélgyűrű (1) és egy rugalmas oldalkialakítás (2) kapcsolódik egymáshoz, amely egy normál keréktárcsára van felszerelve, egy normál gumiabronccsal.
A ContiSupportRing annyira hatékony, hogy a vezető esetleg nem is veszi észre a nyomásvesztést vagy a defektet. A biztonság megőrzése érdekében szükség van arra, hogy a vezető értesüljön a defekt tényéről, és így fokozott körültekintéssel vezessen. Ezért a ContiSupportRing rendszerét csak abban az esetben szabad használni, ha a gépkocsi figyelmeztető rendszerrel van ellátva. Ezt a funkciót a TPMS (Abroncsnyomás-felügyelő Rendszer) vagy a DDS (Légnyomás-ellenőrző Rendszer) rendszerek töltik be, melyek gyártását a Continental ugyancsak végzi. Ezek a figyelmeztető rendszerek értesítik a vezetőt a műszerfalon elhelyezett jelzésen keresztül, hogy légnyomásvesztés következett be.
A többek között gumiabroncsok gyártásával foglalkozó Continental AG a "Stahl-Innovationspreis 2006" keretében elismerő díjazásban részesült az Acéltermékek kategóriájában.