Az SSR technológia egy olyan defekttűrő megoldás, melyet elsősorban az alacsony oldalfal-magassággal rendelkező abroncsoknál használnak.
Az SSR gumiabroncsok megerősített oldalfaluk révén még defekt esetén is lehetővé teszik az út folytatását
Az SSR gumiabroncsok megerősített oldalfaluk révén még defekt esetén is lehetővé teszik az út folytatását
A Continental által kifejlesztett SSR technológia egy olyan defekttűrő megoldás, melyet elsősorban az alacsony oldalfalmagassággal rendelkező abroncsoknál használnak. Az SSR gumiabroncsok megerősített oldalfaluk révén még defekt esetén is lehetővé teszik az út folytatását maximum 80 km/h sebességgel, legfeljebb 80 km távolságig.
Mivel nincs szükség a defektes abroncs azonnali javítására vagy cseréjére, lehetőség nyílik az úti cél vagy a legközelebbi szerviz elérésére. Ennek köszönhetően pótkerékre sincs szükség, amely számottevő súlycsökkenést, ezáltal jelentős üzemanyag-megtakarítást tesz lehetővé. Ezen felül a csomagtérben is közel 80 l-es térfogat-növekedés érhető el. Ha az SSR abroncsok használatáról (vagy a javítás tiltásáról) külön törvény nem rendelkezik, akkor is ajánlott mind a négy kerékpozícióban SSR abroncsokat használni.
Az SSR gumiabroncsok defekttűrő tulajdonsága annyira hatékony, hogy a vezető esetleg nem is veszi észre a nyomásvesztést vagy a defektet. A biztonság megőrzése érdekében szükség van arra, hogy a vezető értesüljön a defekt tényéről, és így fokozott körültekintéssel vezessen. Ezért a Continental SSR gumiabroncsokat csak abban az esetben szabad használni, ha a gépkocsi figyelmeztető rendszerrel van ellátva. Ezt a funkciót a TPMS (Abroncsnyomás-felügyelő Rendszer) vagy a DDS (Légnyomás-ellenőrző Rendszer) rendszerek töltik be, melyek gyártását a Continental ugyancsak végzi. Ezek a figyelmeztető rendszerek értesítik a vezetőt a műszerfalon elhelyezett jelzésen keresztül, hogy légnyomásvesztés következett be.