Az abroncsok többféle okból válhatnak használhatatlanná. Ilyen például a minimális mintázati mélységig kopott futófelület, a sérülés vagy a nem rendeltetésszerű használat (szúrt, vágott vagy felütéses sérülések, kidudorodások, elégtelen levegőnyomás, túlterhelés, stb.).
Ezért az abroncsokat – még a tartalék abroncsokat is – rendszeresen, legalább havonta egyszer át kell vizsgálni. Minél tovább van használatban egy abroncs, annál fontosabb a rendszeres ellenőrzés. Ha a vezető abroncssérülésre gyanakszik, vagy ilyet fedez fel, a Continental azt javasolja, hogy a gumiabroncsot vizsgáltassa meg egy abroncsszervizben szakemberrel. A fogyasztóknak egy ilyen konzultáció segítségével tanácsos megállapítaniuk, hogy használhatóak-e még az abroncsaik.
A konzultáció során javasolt a pót- vagy mankókereket is megvizsgáltatni. A rutinvizsgálat szükségessége nem függ attól, hogy rendelkezik-e a jármű Abroncsnyomás-felügyelő Rendszerrel (TPMS) vagy sem.
Erősen ajánljuk fogyasztóinknak, hogy legyenek tisztában abroncsaik ránézésre észlelhető állapotával. Ezen felül figyelni kell a dinamikus teljesítmény minden változására, így például a levegővesztés, a zaj vagy a rázkódás erősödésére. Ezek a változások azt jelezhetik, hogy egy vagy több abroncsot haladéktalanul ki kell vonni a használatból, mert üzemképtelenné válhat.