A felülvizsgált gumiabroncs-címkézési rendelet, valamint egy regisztrációs adatbázis (EPREL) és két új teljesítménymutató (hó és jég tapadás) opciójának bevezetésével az Európai Bizottság arra törekszik, hogy jobban tájékoztassa és tovább erősítse a fogyasztókat gumiabroncsok vásárlásakor, és szélesebb körű piaci elterjedést biztosítson a legbiztonságosabb és a környezetetünk szempontjából legjobban teljesítő gumiabroncsok számára.
Tehergépjármű (C3) abroncsokra, igen, kerékpárokra nem.
Tehergépjármű-abroncsok (C3) esetében, mint az összes többi (C1 és C2) esetében is, a gumiabroncsgyártónak és a kereskedőknek az értékesítés előtt hivatalos címkeadatokat és termékinformációs lapot kell szolgáltatniuk az ügyfeleknek.
Létezik egy hivatalos adatbázis (EPREL), ahol minden gumiabroncsot regisztrálni kell, és a lakosság, az ügyfelek és a felügyeleti hatóságok megerősíthetik a címke nyilatkozatait.
A rendelet lehetővé teszi a gumiabroncs-gyártók számára, hogy a gumiabroncs-tesztelés és / vagy számítási / extrapolációs eszközök és hivatkozások alapján megfelelően dokumentáltan deklarálják a címkézési osztályokat.
2023-ban tervezik az alkalmazási kör kiterjesztését az újrafutózott gumiabroncsokra.
Igen. Minden tagállamnak 2021-től kezdődően éves piacfelügyeleti programjának részét kell képeznie a gumiabroncs-piacfelügyeleti tervnek. Erre az Európai Bizottság költségvetést biztosít. Számos intézkedés szerepel ebben az új rendeletben, valamint egy új piacfelügyeleti keretrendszer, amely megerősíti a végrehajtási intézkedéseket.
Igen. A címkén a 3PMSF ("hópehely a hegyen") szimbólummal könnyen azonosíthatjuk a téli teljesítményű abroncsokat, melyek a téli abroncsok és a négyévszakos abroncsok. Közvetlenül a címkén azonosíthatjuk a PLT (C1) északi téli gumiabroncsot, amelynek jégen való teljesítménye igazolt. A C2 és C3 típusú gumiabroncsokra nem határoztak meg vizsgálati szabályokat.
Van egy QR-kódunk, amely lehetővé teszi a végfelhasználók számára, hogy a termékregisztrációs adatokkal ellátott hivatalos EPREL adatbázisra mutató linken keresztül könnyen megerősítsék a címkén szereplő állításokat.
Az új címkeértékek 2021. május 1-jén lesznek a nyilvánosság számára elérhetőek. Az EPREL-en szereplő adatok és termékregisztrációk 2021 elején elérhetőek lesznek vásárlóink / gumiabroncs-kereskedőink számára, hogy biztosítsuk az összes vevőnk és értékesítési rendszerek zökkenőmentes átmenetét és felkészülését. Az EPREL regisztrációs adatbázis várhatóan 2020. október végéig lesz elérhető.
A gumiabroncs-nyilvántartási adatok megjelenítése az EPREL-en a lakosság és a gumiabroncs-kereskedők számára 2020. végéig elérhető lesz.
Az új uniós gumiabroncs-címkézési rendelet növeli az átláthatóságot és bizonyos lehetőségeket nyit azoknak a prémium gyártóknak, akik az ilyen címkék bevezetése óta (Európában 2012. novemberében) betartják ezt. A piac további felügyelete elengedhetetlen. Ez azonban új felelősséggel jár a gumiabroncs-kereskedők és az OEM-gyártók számára, amelyek valószínűleg megkövetelik a gumiabroncsokkal kapcsolatos műveleteik néhány frissítését.
Ez az egyik mögöttes ötlet. Ennek az átláthatóság és a felügyelet növekedésének egyik eredménye kellene, hogy legyen.
A címkén található teljesítményadatokat a gyártók műszaki értékelésük alapján jelentik be. Az EU tagállamai piacfelügyeleti hatóságai a piacon forgalomba hozott gumiabroncsok helyszíni ellenőrzését (okmányellenőrzést és fizikai terméktesztet ellenőrzik).
A lakosság és a gumiabroncs-kereskedők számára a címkézési értékek megtalálhatók a gumiabroncs-gyártók által biztosított matricán / nyomaton / digitális információkon.
Ezenkívül a címkén található QR-kód közvetlen kapcsolatot biztosít az EPREL adatbázishoz.
Alternatív megoldásként, ha rendelkezik a cikkszámmal, kereshet a Conti EU címke megjelenítőben vagy az EPREL direct programban (Megjegyzés: az EPREL adatbázis keresési funkciója még nincs teljesen meghatározva vagy elérhető).
A PRICAT hozzáféréssel rendelkező ügyfelek számára ott is elérhetők lesznek a Conti EU label viewer, az EPREL és a különböző osztályok linkjei.
Objektíven a legjobb értékek az A osztályok. Az európai címke azonban nem ad teljes képet az összes kritériumról, amely meghatározza a gumiabroncs teljes teljesítményét. Tehát a fogyasztó elvárásainak legjobban megfelelő gumiabroncs kiválasztásakor támaszkodnia kell egy gumiabroncs-szakember tudására és tanácsára, vagy a független tesztmagazinok által lefolytatott tesztek eredményeire is.
Az új címke öt teljesítménykritériumot értékel: vizes, havas és jeges úton való fékezés, gördülési ellenállás és külső zaj. A sajtóban végzett legtöbb teszt általában több mint tíz kritériumot értékel, ezért sokkal teljesebb információforrást kell nyújtaniuk, mint az új címke.
Ezen a ponton nem. Ez lehet egy lehetőség majd az EU-típusjóváhagyási előírások jövőbeli felülvizsgálatakor.
Mivel nem határoztak meg ISO-tesztet vagy határértékeket (küszöbértékeket).
Linket az adott gumiabroncs / termék EPREL hivatalos bejegyzésére / nyilvántartására.
Ez a Continental belső cikkszáma, és ez azt jelenti, hogy az összes ilyen típusú abroncs szerkezete és teljesítménye azonos.
Az a feltételezés, hogy az ABC kategóriák könnyebben olvashatók a fogyasztók számára, és integrálhatók a digitális adatbázisokba és kijelzőkbe.
Megfelel az ISO jégfékezési teszt határértékének, összehasonlítva a szokásos referenciaabronccsal. Az ISO MÓDSZER még nem készült el.
Nem.
Nem. Használhat bármely, a piacon elérhető QR-kód olvasót. A QR-kód tartalma egyszerűen a gumiabroncs-információkra mutató közvetlen URL-link az EPREL adatbázisban.
Igen. Nézze meg a korábbi válaszokat erre vonatkozóan.
Nem minden esetben. A zaj szempontjából minden ugyanaz marad (bár 1, 2 vagy 3 hanghullám helyett A, B és C kategóriánk van).
Az RR és a vizes fékezés esetében a mai F és G osztályokat a jövőben egyesítik az E osztályba, a mai E osztály pedig a jövőben D osztályba kerül. A C2 típusú gumiabroncsokra új RR határértékek vonatkoznak a D osztályra (lásd az alábbi táblázatot).
RR | Vizes út | Zaj | |
C1 | A => A B => B C => C E => D F+G => E | A => A B => B C => C E => D F+G => E | 1 Hanghullám = A 2 Hanghullámok = B 3 Hanghullámok = C |
C2 | A => A B => B C => C E (8,1 ≤ RRC ≤ 9,0) => D E (9,1 ≤ RRC ≤ 9,2) => E F+G => E | A => A B => B C => C E => D F+G => E | 1 Hanghullám = A 2 Hanghullámok = B 3 Hanghullámok = C |
C3 | A => A B => B C => C D => D E+F => E | A => A B => B C => C D => D E+F => E | 1 Hanghullám = A 2 Hanghullámok = B 3 Hanghullámok = C |
Az új címkével ellátott abroncsok nem jobbak, mint a régi címkével ellátottak.
Nem. Az abroncsok pontosan ugyanazok. Az E, F és G osztályú gumiabroncsokat átminősítik (1 osztály jobb), bár pontosan ugyanazok az abroncsok, mint korábban (azonos felépítésű).
Nem. Ez pontosan ugyanaz a gumiabroncs.
Közvetlenül a címkén azonosíthatjuk a személygépjárműhoz (C1) a skandináv téli gumiabroncsot, amelynek jégteljesítménye igazolt. A C2 és C3 esetében nem határoztak meg tesztet vagy ISO szabályozást.
A hópehely megjelenítéséhez a gumiabroncsoknak meg kell felelniük a 3PMS határértékeinek a hó tesztelésénél - érvényesek a C1, C2 és C3 típusokra, eltérő feltételekkel és referenciákkal.
Nincs olyan szabályozás, amely tiltaná, de nem fogja tapasztalni a nyári gumiabroncsokkal való összes előnyt, például a jobb vizes és száraz vezetési és fékezési teljesítményt, és a téli abroncsok lágyabb összetétele azt jelenti, hogy nyári hőmérsékleten gyorsabban kopnak.
Ha a jelenlegi (régi) címkével rendelkeznek, akkor 2021. május 1. után eladhatók (feltételezve, hogy a DOT régebbi). Az új címkével az F és a G osztály összeolvad az E osztályba.
Az EU számos termékre (fagyasztók, porszívók, izzók stb.) bevezetett energiahatékonysági címkéket. És bár a gumiabroncs címke az energia / üzemanyag-hatékonyság mellett számos fontos teljesítménykritériumot tartalmaz, mégis az Energiahatékonysági Címkézés kategóriába tartozik. A címke új fejlécével a Bizottság arra törekszik, hogy közös platformot hozzon létre az összes energiacímkével ellátott termék számára, annak ellenére, hogy a különböző címkék részleteiben sok különbség van.
Igen. Bár a C3 abroncsok korábban nem voltak kivételezettek, új kötelezettségeket vállaltak.
Nem ebben a felülvizsgálatban (2021), de valószínűleg belátható időn belül
Nem. A szegecses gumiabroncsok nem tartoznak az EU címkézési rendelet hatálya alá, és a Continental Csoport portfóliójából csak a C1 lágy vegyületű gumiabroncsok viselik a jég szimbólumát. A C2 és C3 szintén nem tartozik az ISO-teszt hatálya alá.
Ha megfelelnek a 3PMS teljesítményhatároknak, akkor az összes négyévszakos gumiabroncson szerepelhet a szimbólum. Egyébként azokon a piacokon, ahol a téli abroncs követelmény télen, nem tekinthetők a négyévszakos erre megfelelőnek. A csak M + S jelölésű gumiabroncsok címkéjén nem lesz hópehely szimbólum.
Minden olyan gumiabroncson, amely megfelel a 3PMS (típusjóváhagyás) teljesítményhatároknak, megjelenhet a hópehely logója.
Nem. Csak a 3PMS (típusjóváhagyás) teljesítményhatároknak megfelelő gumiabroncsok jeleníthetik meg a hópehely logót.
A jelenleg az E osztályba tartozó gumiabroncsok a jövőben a D osztályban jelennek meg (a C1 gumiabroncsoknál jelenleg üresek).
Az összes Európában gyártott gumiabroncs teljes listája regisztrálva lett e rendelet, valamint a címkéjükre vonatkozó információk alapján.
Termékszinten -> Ugyanaz az információ, mint az EU címkén és a termékismertető lapon (több nyelven).
Két adatbázis létezik, egy nyilvános, mindenki számára nyitott és korlátozott hozzáférésű adatbázis, ahol további információkat csak a felügyeleti szervezetek és az abroncsgyártók tárolnak.
A gumiabroncsok regisztrálása az EPREL (European Product Registry for Energy Labelling) nevű hivatalos platformon keresztül zajlik.
Nem. A régi címkeszabályozásban egyértelmű követelmény volt, hogy a címkével kapcsolatos információkat a számlán jelenítsék meg, de ez a követelmény megszűnt. Az információkat azonban valamilyen formában továbbra is elérhetővé kell tenni. A gumiabroncs-forgalmazóknak elérhetővé kell tenniük ezt az információt a digitális platformokon, az értékesítési helyszíneken történő értékesítés előtt, és az abroncs közelében, amikor az értékesítés helyén látható.
A régi címkézési rendeletben egyértelmű követelmény volt, hogy a címkével kapcsolatos információkat a számlán jelenítsék meg, de ez a követelmény megszűnt. Az információkat azonban valamilyen formában továbbra is elérhetővé kell tenni. A gumiabroncs-forgalmazóknak elérhetővé kell tenniük ezt az információt a digitális platformokon, a POS-on történő értékesítés előtt, és az abroncs közelében, amikor az értékesítés helyén látható.
Az EPREL szűrő / keresési funkciói még nem lettek véglegesítve - ez 2020 végéig megtörténik.
Nem. Az összes, 2021. május 1. előtt leszállított, a korábbi címkével ellátott gumiabroncs továbbra is megfelelő és nem kell újra címkézni. Ez vonatkozik azokra az abroncsokra is, amelyek már forgalomban vannak (pl. RDC-nknél), de 2021. május 1. után szállítják Önnek.
2021. május 1-ig csak a jelenlegi címke releváns és kötelező az európai értékesítéseknél. Ha az EPREL fogyasztói felülete ezen időpont előtt elérhetővé válna, elméletileg mindkét címke megjelenhetne egymás mellett.
Az autókereskedőkre nincsenek külön követelmények; ugyanaz vonatkozik rájuk, mint a gumiabroncs-forgalmazókra és -kereskedőkre. A gumiabroncs (vagy gumiabroncsos jármű) értékesítése előtt meg kell adniuk a végfelhasználónak az érintett termékekre vonatkozó uniós címkével kapcsolatos információkat. Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy digitális vagy nyomtatott formában meg kell adniuk a hivatalos címkét, valamint a termék adatlapját.
Az első felszerelésekkre nincsenek külön követelmények; ugyanaz vonatkozik rájuk, mint a gumiabroncs-forgalmazókra és -kereskedőkre. A gumiabroncs (vagy gumiabroncsos jármű) értékesítése előtt meg kell adniuk a végfelhasználónak az érintett termékekre vonatkozó uniós címkével kapcsolatos információkat. Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy digitális vagy nyomtatott formában meg kell adniuk a hivatalos címkét, valamint a termék adatlapját.
Nem. 2012-ben, amikor a címkét először alkalmazták, iparági döntés volt, hogy a gumiabroncs címke matrica szabványos legyen, de ez nem kötelező követelmény. A Continental úgy döntött, hogy a C1 és C2 gumiabroncsok esetében ez felel meg legjobban logisztikai és értékesítési kötelezettségeinknek, valamint ügyfeleinknek. Teherautó (C3) esetében egy digitális megoldást választottunk, amely szintén teljes mértékben megfelel. A gumiabroncs-gyártóknak és -forgalmazóknak biztosítaniuk kell, hogy a címkével kapcsolatos információk vásárlóik számára nyomtatott formában (kérésre) vagy digitális formában rendelkezésre álljanak. A forgalmazóknak ki kell nyomtatniuk a gumiabroncs címkéjét az ügyfelek számára az értékesítés helyén, vagy ha a gumiabroncsok nincsenek kiállítva, az ügyfelek számára az eladás előtt nyomtatott (kérésre) vagy digitális másolatot kell biztosítani.
A Continental biztosítja, hogy portfóliónkban található összes termék teljesítse az abroncsgyártókkal szemben támasztott összes szabályozási kötelezettséget. Ezenkívül egy saját maga által meghatározott átmeneti időszakra (2021 elejétől 2021 végéig) mindkét uniós címkét (aktuális és új) biztosítunk, hogy megakadályozzuk a vásárlók félreértéseit.
Elérhető lesz az EPREL-en belül, valamint a Continental saját megoldásainkon és weboldalain keresztül.
Minden szükséges adatot beépítünk meglévő rendszereinkbe és interfészeinkbe, és a címkével kapcsolatos információkat más adatcsere-formátumokon (.csv stb.) keresztül is megadjuk.
Igen, ha a gyártási DOT régebbi, mint 2021. május 1. (vagyis a gumiabroncsokat 2021. május előtt gyártották).