Rövid fékút és kiváló kanyarstabilitás
A bionikus kontúrral rendelkező abroncsoknál a terhelés növekedésével párhuzamosan az úttal érintkező felület is jelentős mértékben megnő. Ez rendkívül rövid fékutat és kiváló kanyarstabilitást biztosít.
Személyautó és transzporter abroncsok
A bionikus kontúrral rendelkező abroncsoknál a terhelés növekedésével párhuzamosan az úttal érintkező felület is jelentős mértékben megnő. Ez rendkívül rövid fékutat és kiváló kanyarstabilitást biztosít.
Az összekapcsolt és kemény külső vállrésznek köszönhetően rendkívül pontos irányíthatóság és kanyarstabilitás, valamint optimális tapadás és fékteljesítmény garantált. Ezek a szinte egybefüggő mintázati blokkok remek útfekvést szavatolnak, amely kiváló vonóerő átadást, nagyon jó kezelhetőséget, tökéletes egyenesfutást és rövid fékutat eredményez.
A csúcstechnológiájú nagyteljesítményű gumiabroncsok elengedhetetlen alapanyaga a legújabb generációs szilika, amely az elérhető legtökéletesebb kapcsolatot biztosítja az abroncs és az útfelület között. Így az igen nagy vonóerő és az alacsony gördülési ellenállás ennek az anyagnak is tulajdonítható.
A német Auto Bild Allrad magazin a 2015/04-es áprilisi számában publikálta 4x4-es nyárigumiabroncs-tesztjét 215/65 R 16 H/V méretben. Tesztautóként egy VW Tiguan típusú személygépjárművet használtak.
A magazin a teszt lebonyolításához az alábbi helyszíneket választotta:
- a Continental németországi Jeversen városában található Contidrom tesztkomplexumát (vizes körülmények)
- a Goodyear amerikai San Angelo városában található tesztpályáját (minden más szempont)
A ContiCrossContact™ UHP minősítése: "Ajánlott"
A ContiCrossContact™ UHP abroncsról:
+ nagyon rövid fékút különösen vizes útfelületen
+ lenyűgöző vonóerő-átadás füves és saras terepen
- átlagos vízre felúszás elleni védelem
- magasabb menetzaj
- árfekvés
A német Gute Fahrt magazin a 2014/03-as számában publikálta SUV nyárigumiabroncs-tesztjét. A tesztelt abroncsok mérete 235/55 R 17 volt. Tesztautóként egy VW Tiguan típusú személyautót használtak.
A ContiCrossContact™ UHP minősítése: "Nagyon jó" (Teszt győztes)
A ContiCrossContact™ UHP abroncsról:
+ a legrövidebb fékút vizes és száraz úton egyaránt
+ jó kezelhetőségi tulajdonságok vizes és száraz útfelületen
+ alacsony gördülési ellenállás
+ jó komfort és mérsékelt gördülési zaj
- korlátozott vízre felúszás elleni védelem
A vezető német ADAC, az osztrák ÖAMTC és a svájci TCS autóklubok által lefolytatott 2012-es SUV nyárigumiabroncs-tesztek eredményei elérhetőek a szervezetek honlapjain (www.adac.de / www.oeamtc.at / www.tcs.ch). A tesztben szereplő ContiCrossContact™ UHP a 215/65 R 16 H méretkategóriában minden riválisát maga mögé utasítva nyerte meg a tesztet.
A ContiCrossContact™ UHP minősítése: "Jó" (Teszt győztes)
A ContiCrossContact™ UHP abroncsról:
+ rendkívül kiegyensúlyozott abroncs
+ különösen vizes útfelületen nagyon jó
A német Auto Zeitung magazin által lefolytatott 4x4-es nyárigumiabroncs-tesztet a ContiCrossContact™ UHP nyerte meg. A magazin az eredményeket a 2011/15-ös számában publikálta, 235/60 R 18 W méretben. Tesztautóként egy Audi Q5 típusú személygépjárművet használtak.
A ContiCrossContact™ UHP minősítése: "Különösen ajánlott" (Teszt győztes)
A ContiCrossContact™ UHP abroncsról:
+ A legjobb tereptulajdonságok
+ A legjobb abroncs a vizes útfelületen nyújtott fékezés terén
+ A legjobb összteljesítmény vizes úton
+/- Átlagos vízre felúszás elleni védelem
+/- Elfogadható gördülési ellenállás
- Magas gördülési zaj
A magas nedves tapadású abroncsok (A vagy B besorolás)féktávolsága nedves úton rövidebb, ezért ezek biztonságosabbak esőben. Az üzemanyag-hatékonysági mutatók besorolásához hasonlóan a D besorolást nem alkalmazzuk, és nincsenek tervek a G besorolás használatára sem.
A gumiabroncsok a jármű fogyasztásának közel 20 % -ért felelősek, így ha Ön több kilométert szeretne megtenni egy tank üzemanyag felhasználásával, üzemanyag hatékonyság szempontjából magas besorolású abroncsot kell választania. Ezzel a szén-dioxid kibocsátásának csökkentéséhez is hozzájárul. Mindez a gördülési ellenállásra is hatással van, hiszen az abroncs mozgás során energiát ad le. Minél kisebb a gördülési ellenállás, annál kevesebb energia vész el és annál alacsonyabb lesz az üzemanyag fogyasztás, valamint a széndioxid kibocsátás. Egy A és egy G besorolású abroncs között a kb 400 km-en a fogyasztásban megmutatkozó különbség akár 6 liter is lehet.
Az abroncs által generált külső zaj, amelyet decibelben mérnek.Az abroncs címkén található ikon kitöltöttsége magasabb zajszintet jelent