Rövid fékút vizes és száraz úton egyaránt
Az aszimmetrikus mintázati kialakítás, valamint a rugalmas szilika-összetétel optimális tapadást és rövid fékutat biztosít vizes és száraz útfelületen egyaránt.
Személyautó és transzporter abroncsok
Az aszimmetrikus mintázati kialakítás, valamint a rugalmas szilika-összetétel optimális tapadást és rövid fékutat biztosít vizes és száraz útfelületen egyaránt.
A rugalmas szilika tartalmú alapanyag-keverék nagyon jó kapcsolatot szavatol az abroncs és az útfelület között. Mindez kiváló vonóerő-átadást garantál vizes és száraz útfelületen egyaránt. Az abroncs külső vállán található mintázati árkok és kapaszkodóélek fokozzák a tapadás mértékét, különösen vizes úton történő kanyarodás esetén.
A bionikus kontúr jelentősen csökkenti a mintázat deformálódását az abroncs gördülése közben, amely alacsony üzemanyag-fogyasztást és nagyobb futásteljesítményt eredményez.
Az ADAC motorwelt (2008/03) a 2008-as nyárigumiabroncs-tesztjében számos abroncsot tesztelt 175/65 R 14 T méretben.
A ContiEcoContact™ 3 minősítése: "Különösen ajánlott" - 2. helyezett
Vélemény: „Rendkívül kiegyensúlyozott teljesítmény, a legjobb eredményt érte el vizes útfelületen, valamint a gördülési zaj tekintetében. Ugyancsak remek száraz útfelületen.”
A német Fogyasztóvédelmi Intézet, a Stiftung Warentest is publikálta 2008-as nyárigumiabroncs-tesztjének eredményeit. A publikáció és az értékelés is a német ADAC motorwelt által elvégzett eredményeken alapultak, de a minősítéseket saját értékrendszerük alapján adták ki.
A ContiEcoContact™ 3 minősítése: "Jó" - 2. helyezett
Vélemény: „Rendkívül kiegyensúlyozott teljesítmény száraz és vizes útfelületen egyaránt.”
A magas nedves tapadású abroncsok (A vagy B besorolás)féktávolsága nedves úton rövidebb, ezért ezek biztonságosabbak esőben. Az üzemanyag-hatékonysági mutatók besorolásához hasonlóan a D besorolást nem alkalmazzuk, és nincsenek tervek a G besorolás használatára sem.
A gumiabroncsok a jármű fogyasztásának közel 20 % -ért felelősek, így ha Ön több kilométert szeretne megtenni egy tank üzemanyag felhasználásával, üzemanyag hatékonyság szempontjából magas besorolású abroncsot kell választania. Ezzel a szén-dioxid kibocsátásának csökkentéséhez is hozzájárul. Mindez a gördülési ellenállásra is hatással van, hiszen az abroncs mozgás során energiát ad le. Minél kisebb a gördülési ellenállás, annál kevesebb energia vész el és annál alacsonyabb lesz az üzemanyag fogyasztás, valamint a széndioxid kibocsátás. Egy A és egy G besorolású abroncs között a kb 400 km-en a fogyasztásban megmutatkozó különbség akár 6 liter is lehet.
Az abroncs által generált külső zaj, amelyet decibelben mérnek.Az abroncs címkén található ikon kitöltöttsége magasabb zajszintet jelent