Személyautó és transzporter abroncsok
A számítógép által optimalizált makro-blokkok teszik lehetővé, hogy a nagy oldalirányú erőhatások és a nagy sebességgel történő sávváltás vagy fékezés esetén is maximális legyen az abroncs érintkezési felülete. Ezen felül jelentősen növelik a futófelület stabilitását, így még extrém vezetési szituációkban is tökéletes irányíthatóságot és egyedülálló tapadást garantálnak.
Az újonnan kifejlesztett 3D kapaszkodóélek megakadályozzák a mintázati blokkok maguk alá fordulását és deformációját a fékezés során, ugyanakkor elősegítik az egyenletes futófelületi nyomáseloszlást. A kapaszkodóélek kimagasló hatékonysággal vezetik el csapadékos időben az útfelületen kialakult vízréteget, az ablaktörlő lapátokhoz hasonló módon. Mindezek eredményeként az abroncs rendkívül rövid fékutat biztosít száraz, de különösen vizes körülmények között.
A gumiabroncs vállrészének rugalmassága és a megerősített peremrész együttesen optimális oldalfal-hajlékonyságot és stabilitást eredményez. Ez kimagaslóan komfortos vezetést, remek kezelhetőséget és alacsony gördülési ellenállást biztosít.
A német Auto Bild magazin a 2015/12-es számában publikálta nyárigumiabroncs-tesztjét „53 nyári abroncs az indulók között!” címmel. A tesztelt abroncsok mérete 185/60 R 15 H volt, tesztautóként pedig egy VW Polo típusú személyautót használtak.
A teszt különlegessége, hogy 53 különböző terméket vizsgáltak meg. A kiértékelés két kategóriában történt:
1. rész: száraz és vizes úton nyújtott fékteljesítmény-teszt, melyből az első 18 jutott tovább „Döntős” minősítéssel.
2. rész: a „Döntősök” átfogó vizsgálata, amely magában foglalta az üzemanyag-fogyasztást, a futásteljesítményt, illetve a fogyasztói árat is.
A ContiPremiumContact™ 5 minősítése: "Példás – Eco-Mester" (Teszt győztes)
A ContiPremiumContact™ 5 abroncsról:
+ példás prémium abroncs, nincs gyengéje
+ jó kormányozhatóság, precíz irányíthatóság
+ megfelelő biztonsági tartalék vízre felúszás esetén
+ rövid fékút vizes és száraz aszfalton is
+ legmagasabb futásteljesítmény
- viszonylag magas bekerülési költség
A vezető német ADAC, az osztrák ÖAMTC és a svájci TCS autóklubok, valamint a német Fogyasztóvédelmi Intézet, a Stiftung Warentest által elvégzett 2015-ös nyárigumiabroncs-tesztek eredményei már elérhetőek az interneten (www.adac.de / www.oeamtc.at / www.tcs.ch / www.test.de). A tesztelt abroncsok mérete:
- 185/60 R14 82H
- 205/55 R16 91V
A ContiPremiumContact™ 5 minősítése: "Jó / Különösen ajánlott" (Teszt győztes)
A ContiPremiumContact™ 5 abroncsról (amely a lousadoi gyárban készült):
+ rendkívül kiegyensúlyozott teljesítmény
A német Auto Motor und Sport magazin a 2014/07-es számában publikálta 2014-es nyárigumiabroncs-tesztjét 205/55 R 16 V méretben. Tesztautóként egy VW Golf VII típusú személygépkocsit használtak. A magazin együttműködő partnere a Continental volt, a teszt lebonyolításához pedig a gyártó amerikai létesítményt használták Uvalde városában.
A ContiPremiumContact™ 5 minősítése: "Különösen ajánlott" (Teszt győztes)
A ContiPremiumContact™ 5 abroncsról:
+ A legjobb abroncs a száraz úton nyújtott fékezés terén
+ A legjobb abroncs a vizes útfelületen biztosított fékteljesítmény terén
+ Precíz kezelhetőség száraz körülmények között
A német Műszaki Felügyeleti Társaság (GTÜ) és az Európai Autóklub (ACE) a 2013-as nyárigumiabroncs-tesztjében számos nyári abroncsot hasonlított össze 195/65 R 15 V méretben. Tesztautóként egy VW Golf típusú személyautót használtak.
A ContiPremiumContact™ 5 minősítése: "Különösen ajánlott"
A ContiPremiumContact™ 5 abroncsról:
+ rendkívül jó vezetési tulajdonságokkal felvértezett abroncs, amely bármilyen típusú útfelületen remek teljesítményt nyújt
A német Auto Bild magazin a 2013/09-es számában publikálta nyárigumiabroncs-tesztjét "Keressük a legjobb nyári köpenyeket!" címmel. A tesztelt abroncsok mérete 195/65 R 15 V volt, tesztautóként pedig egy VW Golf VI típusú személyautót használtak. A teszt különlegessége, hogy 54 különböző terméket vizsgáltak meg.
A kiértékelés két kategóriában történt:
1. rész: száraz és vizes úton nyújtott fékteljesítmény-teszt, melyből az első 15 jutott tovább "döntős" minősítéssel.
2. rész: a "döntősök" átfogó vizsgálata, amely magában foglalta az üzemanyag-fogyasztást, a futásteljesítményt, illetve a fogyasztói árat is.
A ContiPremiumContact™ 5 minősítése: "Ajánlott"
A ContiPremiumContact™ 5 abroncsról:
+ stabil oldalvezetés
+ a legjobb lassulás és harmonikus viselkedés vizes úton
+ csekély fogyasztás
- korlátozott futásteljesítmény
A magas nedves tapadású abroncsok (A vagy B besorolás)féktávolsága nedves úton rövidebb, ezért ezek biztonságosabbak esőben. Az üzemanyag-hatékonysági mutatók besorolásához hasonlóan a D besorolást nem alkalmazzuk, és nincsenek tervek a G besorolás használatára sem.
A gumiabroncsok a jármű fogyasztásának közel 20 % -ért felelősek, így ha Ön több kilométert szeretne megtenni egy tank üzemanyag felhasználásával, üzemanyag hatékonyság szempontjából magas besorolású abroncsot kell választania. Ezzel a szén-dioxid kibocsátásának csökkentéséhez is hozzájárul. Mindez a gördülési ellenállásra is hatással van, hiszen az abroncs mozgás során energiát ad le. Minél kisebb a gördülési ellenállás, annál kevesebb energia vész el és annál alacsonyabb lesz az üzemanyag fogyasztás, valamint a széndioxid kibocsátás. Egy A és egy G besorolású abroncs között a kb 400 km-en a fogyasztásban megmutatkozó különbség akár 6 liter is lehet.
Az abroncs által generált külső zaj, amelyet decibelben mérnek.Az abroncs címkén található ikon kitöltöttsége magasabb zajszintet jelent