Személyautó és transzporter abroncsok
Az abroncs külső vállán úgynevezett makro-blokk kialakításra került sor. A kialakítás egyik előnye, hogy kanyarodáskor az érintkezési felület deformációja minimális, így az irányítási precizitás szinte tökéletes. A másik nagy előnye, hogy kanyarodáskor az abroncs érintkezési felülete a lehető legnagyobb, így a ContiSportContact™ 5 kimagasló tapadást és egyedülálló biztonságot nyújt.
Fékezés közben az abroncs magasabb frekvencián üzemel, mint az egyenletes sebességű haladás alatt. A magas frekvencia az alapanyag rövidláncú polimerjeiben hőképződést okoz. A hőfejlődés következtében a ContiSportContact™ 5 alapanyagánál használt speciális "Black Chilli" keverék-technológia fizikai jellemzői megváltoznak. Ennek a változásnak köszönhetően jelentősen csökken a vizes és száraz útfelületen nyújtott fékút.
Állandó sebesség esetén az abroncs alapanyagában fellépő vibráció rendkívül alacsony. Ez mérsékelt gördülési ellenállást eredményez, ugyanis az alapanyagban használt hosszúláncú polimerek nagyon hatékonyan képesek a keletkező energiákat elnyelni. Ennek köszönhetően az abroncs lágyabban gördül és nem melegszik fel túlzottan, amely nagyobb futásteljesítményt és alacsony üzemanyag-fogyasztást eredményez.
A német auto motor und sport magazin a 2015/07-es számában publikálta 2015-ös nyárigumiabroncs-tesztjét, amelyen a ContiSportContact™ 5 minden konkurensét megelőzve győzött. A tesztelt abroncsok mérete 225/50 R 17 W volt.
A ContiSportContact™ 5 minősítése: "Különösen ajánlott" (Teszt győztes)
A német Auto Zeitung magazin a 2015/06-os számában publikálta nyárigumiabroncs-tesztjét 225/40 R 18 méretben.
A ContiSportContact™ 5 minősítése: "Különösen ajánlott"
A német Gute Fahrt magazin a 2015/03-as számában publikálta idei nyárigumiabroncs-tesztjét 225/50 R 17 méretben.
A ContiSportContact™ 5 minősítése: "Jó+"
A német Műszaki Felügyeleti Társaság (GTÜ) és az Európai Autóklub (ACE) a 2014-es nyárigumiabroncs-tesztjében számos nyári abroncsot hasonlított össze 225/45 R 17 méretben. Tesztautóként VW Golf és Seat Leon típusú személyautókat használtak.
A ContiSportContact™ 5 minősítése: "Különösen ajánlott" (Teszt győztes)
A ContiSportContact™ 5 abroncsról:
+ a legjobb abroncs a száraz és vizes úton nyújtott fékteljesítmény tekintetében
A magas nedves tapadású abroncsok (A vagy B besorolás)féktávolsága nedves úton rövidebb, ezért ezek biztonságosabbak esőben. Az üzemanyag-hatékonysági mutatók besorolásához hasonlóan a D besorolást nem alkalmazzuk, és nincsenek tervek a G besorolás használatára sem.
A gumiabroncsok a jármű fogyasztásának közel 20 % -ért felelősek, így ha Ön több kilométert szeretne megtenni egy tank üzemanyag felhasználásával, üzemanyag hatékonyság szempontjából magas besorolású abroncsot kell választania. Ezzel a szén-dioxid kibocsátásának csökkentéséhez is hozzájárul. Mindez a gördülési ellenállásra is hatással van, hiszen az abroncs mozgás során energiát ad le. Minél kisebb a gördülési ellenállás, annál kevesebb energia vész el és annál alacsonyabb lesz az üzemanyag fogyasztás, valamint a széndioxid kibocsátás. Egy A és egy G besorolású abroncs között a kb 400 km-en a fogyasztásban megmutatkozó különbség akár 6 liter is lehet.
Az abroncs által generált külső zaj, amelyet decibelben mérnek.Az abroncs címkén található ikon kitöltöttsége magasabb zajszintet jelent