Személyautó és transzporter abroncsok
A kétrétegű futófelület alapanyagánál használt kristályos szerkezetű szilika kiváló fékteljesítményt kölcsönöz az abroncsnak, különösen vizes útfelületen. Ugyanakkor a Continental mérnökeinek sikerült megoldaniuk az abroncsfejlesztés egyik kulcskérdését, hiszen a biztonságot leginkább befolyásoló tulajdonságok maximalizálása mellett az abroncs jelentősen növelt futásteljesítménnyel rendelkezik.
Az optimalizált kopásintenzitással rendelkező futófelületi keverék egyedülálló mértékben, több mint 15%-kal növeli a futásteljesítményt. Az innovatív polimerek jelentős mértékben növelik a talajkapcsolat minőségét és az abroncs tartósságát a mindennapos vezetési körülmények között, bármely gépjármű-kategóriában. Ráadásul a lágyabb merevséggel rendelkező futófelületi mintázat fokozza a vezetési komfortot és mérsékli a belső zajt.
A továbbfejlesztett makroblokk-kialakítás maximális kontrollt és kanyarstabilitást biztosít. Az összetett blokkstruktúra a vállrészen rendkívül jó oldalirányú erőátvitelt tesz lehetővé. Mindezeken felül a futófelületi bordák aszimmetrikus kialakítása növeli a mintázat merevségét és csökkenti a blokkok deformációját, amely kitűnő tapadást szavatol extrém erőhatások esetén is.
A magas nedves tapadású abroncsok (A vagy B besorolás)féktávolsága nedves úton rövidebb, ezért ezek biztonságosabbak esőben. Az üzemanyag-hatékonysági mutatók besorolásához hasonlóan a D besorolást nem alkalmazzuk, és nincsenek tervek a G besorolás használatára sem.
A gumiabroncsok a jármű fogyasztásának közel 20 % -ért felelősek, így ha Ön több kilométert szeretne megtenni egy tank üzemanyag felhasználásával, üzemanyag hatékonyság szempontjából magas besorolású abroncsot kell választania. Ezzel a szén-dioxid kibocsátásának csökkentéséhez is hozzájárul. Mindez a gördülési ellenállásra is hatással van, hiszen az abroncs mozgás során energiát ad le. Minél kisebb a gördülési ellenállás, annál kevesebb energia vész el és annál alacsonyabb lesz az üzemanyag fogyasztás, valamint a széndioxid kibocsátás. Egy A és egy G besorolású abroncs között a kb 400 km-en a fogyasztásban megmutatkozó különbség akár 6 liter is lehet.
Az abroncs által generált külső zaj, amelyet decibelben mérnek.Az abroncs címkén található ikon kitöltöttsége magasabb zajszintet jelent