Személyautó és transzporter abroncsok

stage_image1_lg

Why Continental

Gumiabroncs szerelés biztonsági tájékoztatója

Személy- és kistehergépkocsi abroncsokhoz

Ez a tájékoztató érvényes a Continental AG által gyártott összes márkájú abroncsra és nem helyettesíti szereléshez szükséges műszaki képzést.

Tire Mounting Safety Instruction - exclamation mark

BIZTONSÁGI FIGYELMEZTETÉS!

A gumiabroncs szerelés veszélyes munkafolyamat.

A gumiabroncs szerelést kizárólag képzett szakember végezze!

Megfelelő szerszámok, képzettség és felszerelés hiányában ne szereljen gumiabroncsot!

A gumiabroncs nem megfelelő szerelésének vagy rossz szerszám használatának következtében abroncssérülés léphet fel, amely akár személyi sérülést vagy halált is okozhat.

Kérjük, hogy minden esetben figyelmesen olvassa végig és kövesse a gyártói utasításokat!

Abroncsfújtatáskor minden esetben használjon kalodát! Minden esetben kísérje figyelemmel a felfúvási folyamatot és tartsa meg a biztonságos távolságot az abroncstól.

Használjon munkavédelmi eszközöket, például munkavédelmi szemüveget vagy füldugót! 

Az Ön és mások biztonsága érdekében:

Általános javaslatok:

  • Az abroncs és a felni minden esetben feleljen meg a gyártók által előírtaknak és az összeszerelés után a kerék a gépkocsi gyártójának előírásainak is tegyen eleget. Például egy 17 colos abroncs kizárólag 17 colos felnire szerelhető fel és 17,5 colos felnire nem. Amennyiben egy abroncs nem a megfelelő méretű felnire került felszerelésre, az abroncs felniről történő leszerelése után az abroncsot le kell selejtezni. Ilyen esetben az abroncs belső szerkezetében esetlegesen keletkezhetnek olyan sérülések, amelyek a későbbi használat során veszélyt jelentenek.
  • Kizárólag a megfelelő méretű, rozsdamentes és megfelelő állapotú felnit használjon fel.
  • A felszerelendő abroncsnak sérülésmentesnek kell lennie mind a külső, mind pedig a belső részén. Az abroncs idegen anyagot nem tartalmazhat.
  • Tömlős abroncs szerelése esetén, minden esetben használjon új tömlőt. A régi tömlő a szerelés közbeni esetleges sérülés következtében veszélyt jelenthet.
  • Tömlő nélküli kivitelű abroncs kizárólag tömlő nélküli abroncsokhoz gyártott felnire szerelhető, amely felni rendelkezik biztonsági hullámmal.
  • Tömlő nélküli abroncsok szerelésekor minden esetben új szelep használata javasolt. Minden esetben tartsa be a szelepgyártó előírását az alkalmazható maximális nyomás tekintetében. Gumiszelep esetében általában 450 kpa (4,5 bar) / 65 psi a maximális nyomás, még fémszelep esetében ez több is lehet.
  • Amennyiben Tire Pressure Monitoring System (TPMS) rendszerrel rendelkezik a gépkocsi, tartsa be a gépkocsi gyártójának utasításait az érzékelőkre vonatkozóan.

Abroncs leszerelése:

  • Távolítsa el a szeleptűt és engedje ki a túlnyomást az abroncsból, az abroncs felniről történő leszerelése előtt!

Abroncs felszerelése:

  • Minden esetben kenje meg az abroncs peremét és a kerékpántot az abroncs felnire történő felszerelése előtt. Szilikon, petroleum vagy oldószer alapú paszta használata nem javasolt.
  • Az abroncs felfúvása alatt a kerék maradjon a szerelőgéphez rögzítve az esetleges sérülések elkerülése végett. Amennyiben ez nem lehetséges, abban az esetben kalodában történjen az abroncs felfúvása.
  • Soha ne tegyen gyúlékony anyagot sem az abroncsra, sem a felnire. A gyúlékony anyag jelentős veszélyforrás és sérülést okozhat az abroncsban és felninek egyaránt.
  • Tömlő nélküli abroncs felfúvásakor győződjön meg arról, hogy az abroncs pereme kiugrott-e a megfelelő helyzetbe, azaz átugrott-e a biztonsági hullámon. Felfúváskor a nem kíván sérülések elkerülése érdekében, az abroncsban ne legyen a túlnyomás több, mint 330 kpa (3,3 bar / 48 psi). Amennyiben az abroncs pereme nem ugrik a helyére a felfúvás alatt, abban az esetben az egész szerelési műveletet meg kell ismételni.  
  • Miután az abroncs pereme kiült a helyére, a túlnyomás növelhető egészen 400 kpa (4.0 bar) / 58 psi-ig, hogy az abroncs pereme a legjobban illeszkedjen a helyére.
  • Néhány országban az alkalmazható maximális nyomás a szerelési folyamat alatt normák által került maximalizálásra. Az ide vonatkozó információkat az alábbi táblázat tartalmazza.

Country

Maximum Mounting Pressure

Standard

Germany

Pop Pressure: 330 kpa (3,3 bar) / 48 psi
Seating Pressure: 400 kpa (4,0 bar) / 58 psi

WDK

USA/CAN

275 kpa (2,75 bar) / 40 psi

RMA/USTMA

Brazil

275 kpa (2,75 bar) / 40 psi

ALAPA

Japan

300 kpa (3,0 bar) / 44 psi

JATMA

  • Miután az abroncs elhelyezkedett az előírt helyzetben, állítsa be a gépkocsi gyártója által javasolt abroncsnyomást.

Defekttűrő abroncs (SSR):

  • A defekttűrő abroncsok szereléséhez szükség lehet speciális eszközökre. Részletes információk a szerelésről a következő címe érhető el: www.conti-ssr.com.

 

Contact:

Technical Customer Services Tires

Email: technical.bulletin.tires@conti.de

Annak érdekében, hogy honlapunk a legjobb felhasználói élményt nyújtsa Önnek, oldalunk cookie-kat használ. További információk és a cookie beállításainak módosítása érdekében kattintson ide.