Világunk mozgásban tartásának megőrzése érdekében ma mindenkinek cselekednie kell és ma kell befektetnünk a változásba. Nem csak annak érdekében, hogy a jövőben versenyképes maradjunk, hanem mindenekelőtt azért hogy egészségesebb bolygón éljünk. Ezért kulcsfontosságú az üzemanyag-fogyasztás és így a CO₂-kibocsátás csökkentése. Az éghajlatváltozás elleni küzdelem érdekében, a Párizsi Egyezménnyel összhangban, bevezették az új nehézgépjárművekre vonatkozó első szén-dioxid-kibocsátási rendeleteket. Ez azt jelenti, hogy az új nehéz tehergépjárművek átlagos CO2 -kibocsátását 2025-re 15%-kal, 2030-ra pedig 30%-kal kell csökkenteni 2019/2020-hoz képest. A csökkentési célok elérésének biztosítása érdekében az Európai Bizottság bevezette a VECTO nevű szimulációs eszközt - (Vehicle Energy Consumption Ca,culation Tool rövidítése).
Kiket érint a szabályozás? Hogyan teszik az új CO₂-kibocsátási rendeletek hatékonyabbá a közúti szállítást? Mi az a VECTO? Hogyan fog nagyobb átláthatóságot biztosítani az Ön flotta kiadásaira? Mik a legfőbb üzemanyag-fogyasztási és a CO₂-kibocsátási tényezők? Olvassa el az infografikát.
Magyarázó videó: A jármű energiafogyasztásának kiszámítására szolgáló eszköz (VECTO) egy olyan szimulációs eszköz, amely tanúsított teljesítményadatokat használ az egyes járműkonfigurációk üzemanyag-fogyasztásának és CO₂-kibocsátásának mérésére.
Az Európa első, tehergépjárművekre vonatkozó szén-dioxid (CO₂) kibocsátási előírásainak nagyon egyszerű célja van: a teherautók és autóbuszok CO2-kibocsátásának radikális csökkentése. E csökkentési célok elérésének biztosítása érdekében az Európai Bizottság bevezette a VECTO nevű számítógépes szimulációs eszközt - a járművek energiafogyasztásának számítási eszközét. A VECTO segítségével a járműgyártók szimulálhatják az üzemanyag-fogyasztást és ezáltal a szén-dioxid-kibocsátást különböző tehergépjármű-konfigurációkban.
Az új rendeletek célja a szén-dioxid (CO2) kibocsátás csökkentése. Ennek elérése érdekében a teherautógyártóknak olyan technológia fejlesztésébe kell befektetniük, amely fokozza járműveik üzemanyag-hatékonyságát, mivel az üzemanyag-fogyasztás közvetlenül kapcsolódik a kibocsátásokhoz. Ez nem csak azt eredményezi, hogy a flottája kevesebb üzemanyagot fog használni a jövőben; nagyobb átláthatóságot biztosít az egyes járműkonfigurációk esetében is.
Az előírások a teherautók széles körű típusaira vonatkoznak - a két tengelyestől felfelé, akár merev vagy csuklós. Az ilyen járművek a tehergépjárművek teljes szén-dioxid-kibocsátásának 70% -áért felelnek. A rendeleteket folyamatosan felülvizsgálják és kiterjesztik további teherautó-, pótkocsi-, busz- és más konfigurációkra és járműcsoportokra. A további előírások 2020 januárjában léptek hatályba.