# CO₂ kibocsátás és VECTO

Változás közeleg. Mi készen állunk, Ön is?

Minden a CO₂ kibocsátás szabályozásról és a VECTO -ról

Ez a cselekvés éve.

Ahhoz, hogy világunk mozgásban maradjon, mindannyiunknak cselekednünk kell, és már ma be kell fektetnünk a változásba. Nemcsak hogy a jövőben is versenyképesek maradjunk, hanem mindenekelőtt azért, hogy egészségesebb bolygón élhessünk. Ezért kulcsfontosságú az üzemanyag-fogyasztás és ezáltal a CO₂ kibocsátás csökkentése. Az éghajlatváltozás elleni küzdelem érdekében a Párizsi Egyezménnyel összhangban bevezették az új nehézgépjárművekre (HDV) vonatkozó első szén-dioxid-kibocsátási előírásokat. Ezek értelmében az új nehézgépjárművek átlagos CO₂ kibocsátását 2025-ig 15%-kal, 2030-ig pedig 30%-kal csökkentik a 2019/2020-as szinthez képest. A csökkentési célok elérésének biztosítása érdekében az Európai Bizottság bevezetett egy szimulációs eszközt, a VECTO -t , mely a Vehicle Energy Consumption Calculation Tool (jármű energiafogyasztás-számítási eszköz) rövidítése.

Minden a CO₂ kibocsátás szabályozásról és a VECTO -ról

Kit érint a szabályozás? Hogyan teszik hatékonyabbá a közúti közlekedést az új CO₂ kibocsátási szabályok? Mi az a VECTO? Hogyan biztosít nagyobb átláthatóságot a flotta kiadásai tekintetében? És melyek az üzemanyag-fogyasztás és a CO₂ kibocsátás fő okozói? Olvassa el az infografikát a válaszért.


 

Tudjon meg többet a CO₂ kibocsátás előírásokról, a VECTO -ról és hogy miért olyan fontosak mindezek.

Európa nehéz tehergépjárművekre vonatkozó első szén-dioxid (CO₂) rendeletének igen egyszerű célja van: a tehergépjárművek, autóbuszok CO₂ kibocsátásának radikális csökkentése. Ezen csökkentési célok elérésének biztosítására az Európai Bizottság bevezetett egy számítógépes szimulációs eszközt, a VECTO -t, mely a Vehicle Energy Consumption Calculation Tool (jármű energiafogyasztás-számítási eszköz) rövidítése. A VECTO segítségével a járműgyártók szimulálni tudják a különböző nehézgépjármű-konfigurációk üzemanyag-fogyasztását és ezáltal széndioxid kibocsátását.


 

A fleet manager wearing glases at the door of his office

Hogyan fogja érinteni az Ön fuvarozási üzletét?

Az új szabályozás célja a szén-dioxid (CO2) kibocsátás csökkentése. Ennek eléréséhez a tehergépkocsi-gyártóknak olyan technológiák fejlesztésébe kell befektetniük, amelyekkel a járműveik üzemanyag-takarékosabbá válnak, mivel az üzemanyag-fogyasztás közvetlenül összefügg a kibocsátással. Ez nem csak azt fogja eredményezni, hogy a flotta a jövőben kevesebb üzemanyagot fog használni, hanem nagyobb átláthatóságot is biztosít az egyes járműkonfigurációk tekintetében.

Mely járműkonfigurációk érintettek?

Az előírások a tehergépkocsik széles skálájára vonatkoznak - a kéttengelyesektől felfelé, merev vagy csuklós tehergépkocsikra egyaránt. Az ilyen járművek a nehéz tehergépjárművek teljes CO₂ kibocsátásának 70%-át teszik ki. Az előírásokat folyamatosan felülvizsgálják és kiterjesztik további tehergépkocsikra, pótkocsikra, autóbuszokra és járműcsoportokra. További előírások 2020. januárban léptek életbe.

Tudta?

A CO₂ kibocsátás szintje közvetlenül összefügg az üzemanyag-fogyasztással. Az üzemanyag-fogyasztást és a kibocsátást befolyásoló három fő tényező a jármű motorja, a légellenállás és a gumiabroncsok gördülési ellenállása.

Less fuel consumption means lower CO2 emissions.

Az üzemanyag-fogyasztást és a CO₂ kibocsátást 3 fő tényező befolyásolja: a motor, az aerodinamika és a gumiabroncsok gördülési ellenállása.

engine, aerodynamics and the rolling resistance of tires affect fuel consumption and CO₂ emissions